پلیس آمریکا از خواست سازمان ملل برای پیگرد قانونی ولیعهد عربستان خودداری کرد


پلیس آمریکا از خواست سازمان ملل برای پیگرد قانونی ولیعهد عربستان خودداری کرد

تهران- ایرنا- به دنبال گزارش سازمان ملل مبنی بر پیگرد قانونی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به علت نقش وی در قتل جمال خاشقچی، پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی) از پذیرش این درخواست اجتناب کرد.

به گزارش برگزاری اسپتنیک، سخنگوی پلیس فدرال آمریکا بامداد پنجشنبه در خصوص گزارش سازمان ملل در مورد عاملان قتل خاشقچی گفت، ما در حال حاضر هیچ تمایلی برای اظهار نظر در این باره نداریم.

پیش از این «آنیس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل طی پیشنهادی از پلیس اف بی آی آمریکا خواست تا به دلیل ایفای نقش محمد بن سلمان در قتل خاشقچی وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

براساس گزارش سازمان ملل، نتیجه تحقیقات انجام شده در مورد قتل خاشقچی حاکی است که او قربانی قتل عمد، از پیش برنامه‌ریزی شده و فراقانونی بوده که بر اساس قوانین بین‌الملل حقوق بشر، دولت عربستان سعودی مسئول آن است.

خاشقچی دوم اکتبر سال گذشته میلادی برای دریافت مدارک لازم برای ازدواج مجدد با یک شهروند ترکیه‌ای به کنسولگری سعودی در استانبول رفت و پس از آن دیگر دیده نشد.

عربستان پس از علنی شدن قتل فجیع خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول، ابتدا اطلاع از سرنوشت وی را انکار کرد و مدعی بود که این روزنامه‌نگار منتقد با پای خود کنسولگری را ترک کرده است.

ریاض پس از آنکه ترکیه تصاویر دوربین‌های شهری از ورود خاشقچی را منتشر کرد مدعی شد دوربین‌های کنسولگری در روز واقعه مختل شده بودند و تصویری از خروج خاشقچی در دست ندارد.

دولت عربستان پس از افزایش فشارهای بین‌المللی به قتل رسیدن خاشقچی در ساختمان کنسولگری را پذیرفت اما آن را متوجه «نیروهای خودسر» دانست.

گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل از کشورها خواسته است در واکنش به دست داشتن مقامات سعودی در این قتل، دامنه تحریم علیه عربستان را گسترش دهند تا شامل شماری از مقامات ارشد آن کشور از جمله ولیعهد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم