به گزارش افکارنیوز،

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تشکیل بازار متشکل ارزی و جابجایی وانتقال پایتخت ارزی به تهران، گفت: منظور از جابجایی پایتخت ارزی به تهران، تمرکز پیدا کردن مدیریت بازار ارز است و نمی توان چنین برداشت کرد که قرار است در تهران ارز قیمت گذاری شود.

اخبار اقتصادی-عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تجمیع سامانه نیما با بازار متشکل ارزی، اظهار داشت: در مدیریت بازار ارز نیازمند سامانه واحد ارزی بود، در حال حاضر شاهد آشفتگی و بهم ریختگی ارزی هستیم، با تجمیع سامانه ها، هدایت و کنترل ارز ممکن می شود، بازار باید از یک جا مدیریت و حرکت داده شود و نظارت بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه ایجاد بازار متشکل ارزی، نسخه همیشگی نیست، بیان داشت: در اقتصاد سالم و پویا، بازار متشکل ارزی در واقع دخالت محسوب می شود، دخالت در اقتصاد و ارز دچار اشکال است.

[دلار ارز]

وی ادامه داد: اکنون بازار آشفته و بهم ریخته است و لازم می دانیم دولت دخالت داشته باشد، این دخالت مانند حضور پلیس است هر چند که وجود پلیس عامل استرس می شود اما در زمان زد و خورد، حضور پلیس باعث ایجاد آرامش می شود، نقش بازار متشکل نیز مشابه حضور پلیس است.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تشکیل بازار متشکل سامانه های ارزی دیگر در سامانه ای بزرگتر تجمیع و قابل کنترل می شود، تاکید کرد: با این کار دیگر در هر گوشه کشور بازار ارز تحریک نمی شود، با این حال اعتقاد دارم بازار متشکل ارزی نسخه همیشگی نیست و زمانی که اقتصاد پایدار و با ثبات شود باید این بازار تعطیل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تاثیر بازار متشکل ارزی بر کاهش قیمت ها اشاره کرد و گفت: کسی نمی تواند تضمین کند این بازار باعث کاهش قیمت می شود، با این حال پیش بینی ما این است که علی القاعده باید کاهش قیمت اتفاق بیافتد.