تشکیل کمیته مشترک حوزه علمیه و اوقاف مازندران در احیای موقوفات


تشکیل کمیته مشترک حوزه علمیه و اوقاف مازندران در احیای موقوفات

گروه اجتماعی- معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره عزم جدی حوزه برای شناسایی و احیاء موقوفات حوزه‌های علمیه، از تشکیل کمیته‌های مشترکی با مجموعه اوقاف استان خبر داد.

تشکیل کمیته مشترک حوزه علمیه و اوقاف مازندران در احیای موقوفاتبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران، حجتالاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز 29 خردادماه اظهار کرد: عزم جدی حوزه برای شناسایی و احیاء موقوفات حوزههای علمیه، آغاز شده و کمیته‌های مشترکی با مجموعه اوقاف استان در راستای این هدف تشکیل شده است.
وی با بیان این که خوشبختانه یک همدلی خوبی میان مجموعه اوقاف و حوزه علمیه به منظور شناسایی، احصاء و احیاء موقوفات حوزههای علمیه در مازندران وجود دارد، افزود: در همین راستا تا کنون چندین جلسه کاربردی در سطح استان برگزار و نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

مدرس حوزه علمیه مازندران از برگزاری جلسات مشترک مدیران مدارس علمیه با روئسای ادارات اوقاف شهرستانها خبر داد و تصریح کرد: این جلسات مشترک نیز به منظور شناسایی و احیاء موقوفات مدارس علمیه شهرستانها برگزار و به طور مداوم دنبال میشود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه با برگزاری این جلسات مشترک میان حوزه و اوقاف، بسیاری از موقوفات مدارس علمیه شهرستانها شناسایی شده است، بیان کرد: امیدواریم با عزمی که در مجموعه اوقاف وجود دارد شاهد احیاء کامل این موقوفات باشیم.

صادقی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره بر اساس وجوهات شرعیه اداره شده است، اظهار کرد: حوزه علمیه در چهل سال اخیر علیرغم نقش محوری که در پیروزی انقلاب داشته، اما هیچ گاه وابسته به دولتها نبوده و تلاش کرده استقلال خود را حفظ کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از علمای ماضی حتی اموال و داراییهای خود را وقف حوزه کرده‌اند، تصریح کرد: امروز نیز باید این فرهنگ ارزشمند دینی همانند گذشته مورد توجه مردم قرار گیرد و این وظیفه مبلغان دینی است که مردم را به سمت وقف برای حوزه‌های علمیه سوق دهند.

صادقی با تأکید براینکه امروز نیازمند فرهنگ سازی وقف در عرصه دین و حوزههای علمیه از سوی مردم هستیم، بیان کرد: روحانیت باید اهمیت این امر را در منابر و خطابههای خود بیشتر برای مردم تبیین و تشریح کند.
وی موقوفه خواری را یکی از معضلات و مشکلات مهم جامعه دانست و اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از موقوفات حوزه‌های علمیه نیز از سوی افراد سودجو و حتی برخی نهادهای دولتی مورد سوء استفاده قرار گرفته و باید این موقوفات برای استفاده حوزهها در شرایط امروز جامعه شناسایی و احیاء شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت