گزارش ایکنا از اختتامیه مسابقات قرآن «رهپویان ولایت» در فارس


گزارش ایکنا از اختتامیه مسابقات قرآن «رهپویان ولایت» در فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآن «رهپویان ولایت» ویژه کارکنان و خانواده کمیته امداد و مددجویان تحت پوشش این سازمان در فارس برگزار شد.

گزارش ایکنا از اختتامیه مسابقات قرآن «رهپویان ولایت» در فارس

به گزارش ایکنا از فارس، سومین دوره مسابقات قرآن «رهپویان ولایت» ویژه کارکنان و خانواده کمیته امداد و مددجویان تحت پوشش این سازمان در فارس طی روزهای 28 و 29 خردادماه در شیراز برگزار شد.
مراسم اختتامیه این مسابقات نیز عصر چهارشنبه، 29 خردادماه در سالن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) با معرفی نفرات برگزیده برگزار شد.
عبدالعلی سعادت، معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: 450 نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی به مرحله استانی راه پیدا کردند که از این تعداد 80 نفر و شامل رتبه‌های اول تا سوم هر رشته مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان، مفاهیم و نهج البلاغه و در سه مقطع سنی زیر 6 سال، 6 تا 12 سال و 12 سال به بالا برگزار شد.
سعادت اظهار کرد: نفرات اول هر رشته و هر مقطع به مرحله کشوری این مسابقات که در ایام تابستان در اصفهان برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.
در ادامه این مراسم گروه تواشیح شمیم بهشت حسینی به اجرای برنامه پرداخت و بعد از آن نیز مجید دلیر، نفر اول رشته قرائت تحقیق در مقطع بالای 12 سال و از شهرستان جهرم آیاتی چند از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد.
ادامه بخش این مراسم سخنرانی آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بود که حرکت قرآنی کمیته امداد را ستود و گفت: تربیت یک هزار حافظ کل قرآن و هزاران نفر حافظ اجزای قرآن یک کار فرهنگی خوبی است که توسط کمیته امداد انجام شده است.
وی پیشنهاد داد تا از سال آینده مسابقات فقه هم برگزار شود و سپس ادامه داد: تاکنون مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف برگزار شده است اما مسابقات فقه برگزار نشده است.
یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم نیز معرفی 80 نفر از برگزیدگان این مرحله و تجلیل از آنان بود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا