در آستانه بزرگداشت شهدای امدادگر هلال احمر استان گیلان، رئیس جمعیت هلال احمر با صدور پیامی نوشت: شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر با امدادرسانی به رزمندگان، معنای نوعدوستی را در جبهه ها به کمال رساندند.

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر ، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ​در آستانه بزرگداشت شهدای امدادگر هلال احمر استان گیلان، با صدور پیامی نوشت:

«تاریخ دفاع مقدس به خون پاک همه شهدای جبهه و جنگ از جمله شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر متبرک است که با امدادرسانی به رزمندگان، معنای نوعدوستی را در جبهه‌ها به کمال رساندند و از نمونه‌های خالص ایثار در دوران معاصر به حساب می‌آیند.

سال‌های دفاع مقدس دوران ویژه‌ای برای جمعیت هلال احمر بود که با تقدیم صدها شهید امدادگر توانست از آزمون مهم “امدادگری در جنگ” سربلند بیرون آید و کارنامه ماندگاری را از خود بر جای گذارد.

اکنون نیز با گذشت سه دهه از پایان جنگ تحمیلی هنوز عطر حضور هلال احمر در مناطق عملیاتی جاری و خاطره امدادهای شهیدان امدادگر در اذهان باقیست که بی‌ادعا اما مردانه تا پای شهادت همراه رزمندگان بودند و با یاران هم‌سنگر به ملکوت عروج کردند.

شهدای امدادگر سبکبالانه از خاک به افلاک بال گشودند و ثابت کردند که امدادگر در هر شرایطی امدادگر است؛ یک روز در زلزله، یک روز در سیلاب و یک روز در جبهه جنگ، اما آنچه برای او ورای سختی‌های امداد و نجات اهمیت دارد نجات جان آسیب‌دیدگان حتی به قدر از دست دادن جان خویش است. پس امروز بر ماست که با سرمشق گرفتن از اخلاق و فرهنگ شهدای امدادگر، در پیمودن راه و آرمان‌شان ثابت قدم بوده و در بزرگترین عملیات‌های بشردوستانه یاد شهدای امدادگر را در اذهان زنده کنیم.

۴۸۹ شهید امدادگرِ جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس که نگین‌های تابناک این جمعیت امدادی به شمار می‌آیند، وظیفه ما را در پاسداری از حرمت امدادگری سنگین کرده اند و باید بکوشیم از هر فرصتی برای ادای دین به شهیدان امدادگر استفاده کنیم.

“امدادگری در جنگ”، درس‌های فراوانی بر جای گذاشت که امروز نمونه‌های آن را در شوق امدادگران جوان برای امدادرسانی در سخت‌ترین و بزرگ‌ترین حوادث می‌بینیم. تحت عنایات حق تعالی و مجاهدت‌های امدادگران و نجاتگران عزیز، راه امداد و امدادگری پر رهرو است و شهدای امدادگر به عنوان قلب زنده این راه خطیر، در سینه تاریخ بشردوستی می‌تپند.

با ادای احترام به ۱۷ شهید امدادگر و یک شهید مدافع حرم جمعیت هلال احمر استان گیلان، از پروردگار متعال مسئلت دارم توفیق قدم برداشتن در راه شهدای امدادگر را شامل حال همه تلاشگران میدان بشردوستی گرداند و در پایان عرایضم را مزین به فرمایشی از امیرالمومنین حضرت امام علی (ع) می‌نمایم که فرمودند:

« هر گاه دیدید یکی از برادران شما مجروح شده یا بلایی بر سرش آمده یا دشمن شما در او طمع کرده است، به او توان بخشید.» *

* “وَ اِذا رَاَیتُم مِن اَخوانِکُم المَجروحَ اَو مَن قَد نُکِلَ اَو مَن قَد طَمِعَ عَدُوُّکُم فیهِ فَاَقنُوهُ بِاَنفُسِکُم”