هنیه: معامله قرن نمی تواند قدس را از فلسطینیان جدا کند


هنیه: معامله قرن نمی تواند قدس  را از فلسطینیان جدا کند

تهران – ایرنا - «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب گفت که طرح صلح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» نمی تواند قدس یا مسجد الاقصی را از فلسطینیان جدا کند.

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، هنیه که در کنفرانسی در غزه سخن می گفت، افزود: قدس نه شرقی است و نه غربی بلکه اسلامی اسلامی است.

وی گفت: نه ترامپ، نه دولت آمریکا، نه ائتلاف صهیونیستی آمریکایی، نه سکوت جامعه جهانی و نه توطئه و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، نمی تواند حقایق را تغییر دهد.

نشست بحرین که اولین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه برگزار شود، جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف آن عنوان شده است.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین در گذشت محمد مرسی رئیس جمهوری پیشین مصر را به مردم مصر و ملت های عربی و اسلامی تسلیت گفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا