تاکید عراق و کویت بر کاهش تنش‌ها در خاورمیانه


تاکید عراق و کویت بر کاهش تنش‌ها در خاورمیانه

امیر کویت در دیدار با مقامات عراقی بر کاهش تنش در منطقه خلیج فارس تاکید کرد.

تاکید عراق و کویت بر کاهش تنش‌ها در خاورمیانهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دو کشور عراق و کویت چهارشنبه شب پس از پایان گفت‌وگوهای شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت با مقامات عراقی در بغداد، بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

بر این اساس، در این بیانیه مشترک بر اتخاذ «مواضع حکیمانه در تعامل با تحولات اخیر در منطقه خلیج فارس به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌هایی که ممکن است منجر به درگیری در این منطقه شود»، تاکید شده است.

طرف‌های عراقی و کویتی در این بیان اعلام کردند در جریان سفر امیر کویت به بغداد و دیدار وی با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق،‌ «همه مسائل مورد اهتمام طرفین و راه‌های همکاری و تقویت روابط بین دو کشور» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه بیانیه مشترک آمده است: در این دیدار همچنین درباره اوضاع منطقه گفت‌وگو و بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای مقابله با تحولات اخیر و اتخاذ مواضع عاقلانه تاکید شد.

امیر کویت صبح امروز با استقبال برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در فرودگاه بغداد، وارد پایتخت این کشور شد. الصباح پس از ورود به عراق به دیدار «برهم صالح» رئیس جمهور این کشور رفت و طرفین روابط دوجانبه و مسائل منطقه را بررسی کردند.

در حالی شیخ صباح احمد الجابر الصباح به عراق سفر کرده که به دنبال حمله به نفتکش‌ها، تنش به طور بی سابقه‌ای در منطقه افزایش یافته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید