استعفای 50 مدیر زیرمجموعه وزارت کشور/ پیش‌بینی 60 هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس


استعفای 50 مدیر زیرمجموعه وزارت کشور/ پیش‌بینی 60 هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس
معاون سیاسی وزیر کشور از آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات پیش‌رو خبر داد و گفت: در این دوره بین ۵۰ تا ۶۰ هزار شعبه اخذ رای در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فارس، جمال عرف عصر امروز در حاشیه سفر به کردستان، در مصاحبه با خبرنگاران سنندج اظهار کرد: از دهم اردیبهشت ماه امسال به دستور وزیر کشور، ستاد انتخابات تشکیل شده و معاون سیاسی وزیر به عنوان رئیس این ستاد انتخاب و احکام اعضا صادر شده و جلسات از همان زمان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس تبصره ماده ۲۹ هفت ماه قبل از انتخابات تقویم انتخابات اعلام شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در مرحله دوم، از دهم تا شانزدهم خرداد براساس یکی دیگر از تبصره‌های ماده ۲۹ که مقامات باید ۶ ماه قبل از ثبت‌نام استعفا دهند، در سطح وزارت کشور حدود ۵۰ نفر از رده استاندار، فرماندار، معاون فرمانداران و مدیران ستادی در استانداری‌ها استعفا دادند.

عرف اظهار کرد: براساس بند الف ماده ۲۹ عناصر ملی باید استعفا بدهند و براساس بند ب مقامات محلی باید برای شرکت در انتخابات استعفا بدهند که این کار عملا انجام گرفت.

وی گفت: از شانزدهم خرداد ما وارد تقویم انتخابات شدیم، بحث آموزش فرمانداران و بخشداران در دستور کار قرار گرفته و در تیرماه نخستین جلسه سراسری برگزار می‌شود و تا زمان اجرای انتخابات، تمام فرمانداران و بخشداران زیرپوشش آموزش قرار می‌گیرند و توجیه خواهند شد.

معاون سیاسی وزیر کشور اذعان داشت: یک تغییرات مختصر اما مهم در قانون انتخابات صورت گرفته که مجریان برگزاری باید توجیه شوند.

عرف با بیان اینکه در گذشته هر فرد در مرحله نخست باید ۲۵ درصد از آرا را کسب می‌کرد که در قانون جدید این میزان ۲۰ درصد است، افزود: وزارت کشور از حیث کارها براساس تقویم انتخاباتی در حال انجام کارهای لازم است.

وی گفت: همین جلساتی که در استان‌ها برگزار می‌شود نیز در راستای آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات پیش‌رو است.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید براینکه قاعدتا باید هماهنگی‌های لازم در استان‌ها و در کل کشور با شورای نگهبان نیز انجام بگیرد، عنوان کرد: جلسات در حال برگزاری است، با آمادگی کامل انتخابات اسفندماه با حضور حداکثری مردم در کشور برگزار خواهیم کرد.

عرف اضافه کرد: برگزاری الکترونیکی انتخابات مستلزم موافقت شورای نگهبان است، تا این لحظه در خصوص احراز هویت با توجه به اینکه در قانون جدید آنچه ملاک است، کد ملی است و مثل گذشته نیست که شناسنامه ملاک باشد، امکان تخلف وجود ندارد، به توافق نرسیده‌ایم.

وی گفت: در این دوره انتخابات بین ۵۰ تا ۶۰ هزار شعبه اخذ رای و پوزهای مربوطه احراز هویت راه‌اندازی می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور اذعان داشت: از طرف دیگر برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نیازمند ظرفیت‌های فنی است.

عرف اذعان داشت: احتمالا در شهرهایی بتوانیم انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم که این قدم اول پایلوتی برای آینده خواهد شد هر چند در انتخابات مجلس شورای اسلامی، در ۱۳۹ شهر انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: به شکل وضع موجود این ظرفیت در وزارت کشور وجود دارد که در این سطح به صورت الکترونیک انتخابات را برگزار کند که البته با توجه به احتمال ابهامات فنی، رسیدن به یک اجماع نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس