کارت‌های گرافیک RTX Super، در هنگام عرضه چه قیمتی دارند؟


کارت‌های گرافیک RTX Super، در هنگام عرضه چه قیمتی دارند؟

هفته پیش بود که برای اولین بار در گزارشی از سوی سایت Wccftech، مشخصات فنی کارت‌های گرافیک جدید انویدیا که آن‌ها را با عنوان RTX Super می‌شناسیم فاش شد. اما این سایت امروز در گزارشی جدید، اعلام کرد که هرکدام از این کارت‌های گرافیک در هنگام عرضه چه برچسب قیمتی را در اختیار خواهند داشت.

هفته پیش بود که برای اولین بار در گزارشی از سوی سایت Wccftech، مشخصات فنی کارت‌های گرافیک جدید انویدیا که آن‌ها را با عنوان RTX Super می‌شناسیم فاش شد. اما این سایت امروز در گزارشی جدید، اعلام کرد که هرکدام از این کارت‌های گرافیک در هنگام عرضه چه برچسب قیمتی را در اختیار خواهند داشت.

براساس اطلاعات موجود، انویدیا قصد دارد در آینده نزدیک با برگزاری مراسمی از کارت‌های گرافیک جدید RTX Super خود رونمایی کند. گفته می‌شود در مرحله اول قرار است سه کارت RTX 2060 SUPER، RTX 2070 SUPER و RTX 2080 SUPER روانه بازار شود و سپس در گام بعدی عرضه نسخه Ti از آن‌ها یعنی کارت‌های RTX 2070 Ti SUPER و RTX 2080 Ti SUPER آغاز خواهد شد. در گزارش سایت Wccftech آمده است که به احتمال فراوان معرفی این کارت‌های جدید در تاریخ 21 ژوئن (31 خرداد) یا زمانی نزدیک به آن رخ خواهد داد و باید از اواسط ماه آینده میلادی (جولای) منتظر عرضه آن‌ها باشیم.

اما مهم‌ترین اطلاعاتی که توسط این گزارش فاش شده، قیمت این کارت‌های جدید و مقایسه آن‌ها با قیمت نسل پیشین از کارت‌های انویدیا است.

در این گزارش آمده است که کارت گرافیک RTX 2080 SUPER قرار است از Die جدیدی با عنوان TU104-45 بهره ببرد. این Die نسخه جدیدی از TU102 است که به گونه‌ای طراحی شده است تا با مصرف انرژی کمتری کار کند. هنوز مشخص نیست که این کارت گرافیک قرار است دارای چند هسته باشد، اما انویدیا در نظر دارد آن را با قیمت 799 دلار روانه بازار کند. این قیمتی است که انویدیا پیش از این برای عرضه کارت گرافیک RTX 2080 در نظر گرفته بود. از سوی دیگر باید توجه داشت که این قیمت 200 دلار از قیمت کارت RTX 2080 Ti کمتر است. به این ترتیب می‌توان گفت که انویدیا برای این محصول خود یک برچسب قیمت عالی و وسوسه کننده را در نظر گرفته است.

براساس اطلاعات موجود در این گزارش کارت گرافیک RTX 2070 SUPER نیز قرار است با قیمت 599 دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. این کارت به Die جدیدی با نام TU104-410 مجهز است که نسخه غیراورکلاک و Unlock از Die موجود در کارت RTX 2080 محسوب می‌شود. قیمت 599 دلاری باعث می‌شود که این کارت در حدود 100 دلار ارزان‌تر از کارت RTX 2080 باشد که بازهم نوید انتخاب یک قیمت عالی از سوی انویدیا را می‌دهد. نکته قابل توجه این است که قیمت این کارت جدید بسیار مشابه با نسخه‌های اورکلاک شده از کارت RTX 2070 انتخاب شده است. این موضوع از این بابت عجیب به نظر می‌رسد که پس از عرضه کارت‌های RTX Super، علناً دلیلی برای خرید این کارت‌های اورکلاک شده وجود نخواهد داشت.

انویدیا همچنین برای کارت گرافیک RTX 2060 SUPER که پایین رده‌ترین عضو از این سری از محصولات محسوب می‌شود قیمت 429 دلاری را در نظر گرفته است. این کارت از Die‌ای با عنوان TU106-410 بهره می‌برد که نسخه‌ غیراورکلاک و Unlock از نمونه مشابه در کارت RTX 2070 است. می‌توان گفت که در بین محصولات جدید انویدیا بدترین قیمت برای این کارت انتخاب شده است. چرا که تفاوت عمده‌ای میان قیمت آن و قیمت کارت RTX 2060 وجود دارد. در حال حاضر خریداری کارت RTX 2060 با پرداخت 349 دلار امکان پذیر است و این یعنی 80 دلار اختلاف قیمت. به نظر می‌رسد حتی پس از عرضه کارت‌های RTX Super، همچنان کارت RTX 2060 به عنوان یک انتخاب مناسب برای گیمرهای با بودجه کم مطرح شود.

انتظار می‌رود پس از معرفی و عرضه کارت‌های RTX Super، قیمت نسل پیشین از محصولات انویدیا کاهش قابل توجهی پیدا کند تا قیمت انتخاب شده برای این کارت‌های جدید مفهوم بهتری داشته باشد. باید توجه داشت که کارت‌های RTX Super برخلاف کارت‌های RTX قرار است بدون vRAM و فازهای تغذیه به دست شرکای تجاری برسد. به این معنی که این شرکت‌ها می‌توانند بنا به سلیقه خود این اجزا را طراحی کنند و ضمن افزایش قدرت این کارت‌های گرافیک، قیمت آن‌ها را هم کاهش دهند. از سوی دیگر باید گفت که یکی از امتیازات مهم کارت‌های RTX Super آنلاک بودن و امکان افزایش سرعت هسته آن‌ها است. شرکای تجاری انویدیا می‌توانند با فراهم کردن انرژی مصرفی بیشتر برای هسته این کارت‌های گرافیک آن‌ها را به افزایش سرعت کلاک وادار نمایند.

جدول زیر می‌تواند مقایسه خوبی میان قیمت کارت‌های جدید و پیشین انویدیا باشد.

کارت‌های گرافیک RTX Super، در هنگام عرضه چه قیمتی دارند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها