ایران جزء 10 کشور برتر دنیا در عرصه میراث ملموس است


ایران جزء 10 کشور برتر دنیا در عرصه میراث ملموس است

ارومیه- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ایران با داشتن هفت درصد میراث ملموس جهانی جزء 10 کشور برتر دنیاست.

«محمد امید» روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بازی‌های بومی محلی سیلوانای ارومیه افزود: کشور ما در بخش ثبت میراث ملموس همچون ابنیه و امکانات عملکرد مناسبی دارد ولی تاکنون سهم مناسبی در جذب گردشگران این بخش کسب نکرده است.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در نقاط مختلف کشور از میراث ناملموس ما به شمار می‌رود و می‌توان از این بخش برای توسعه گردشگری نهایت استفاده را برد.
وی بیان کرد: بدون شک در شرایط کنونی کشور توجه به بخش گردشگری تأثیر مثبتی در توسعه اقتصادی دارد و باید از مراسم‌های فرهنگی، هنری و تاریخی در مناطق مختلف کشور بیشترین بهره برده شود.

معاون رییس جمهوری: بدون شک در شرایط کنونی کشور توجه به بخش گردشگری تأثیر مثبتی در توسعه اقتصادی دارد وی اظهار داشت: مسئولان به این امر توجه کنند که برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری نقطه قوتی برای هر منطقه است و مردم باید کمک کنند تا این جشنواره‌ها هر ساله پربارتر از سال‌های قبل برگزار شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت نامناسب مسیر ارتباطی بخش سیلوانای ارومیه، گفت: طبق گفته مسئولان استانی منابعی برای این امر تخصیص یافته است و عملیات آسفالت این منطقه تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.
امید ادامه داد: اگر در بخش تأمین اعتبار نیز مشکلی وجود داشت ما کمک می‌کنیم تا این کار ارزشمند اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه پرونده تبدیل سیلوانای ارومیه به شهر نیز به وزارت کشور ارسال شده، بیان کرد: این مسئله در اسرع وقت پیگیری می‌شود تا سیلوانا به شهر تبدیل شود و شاهد رونق روزافزون باشد.
شاعران و گروه‌های هنری نیز در ادامه این مراسم برنامه‌های متنوعی را در حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اجرا کردند؛ «محمد امید» پیش از حضور در سیلوانا نیز از چندین طرح عمرانی در روستاهای «سرو» ارومیه بازدی کرد و فردا نیز در کارگروه اشتغال استان به ریاست «محمدمهدی شهریاری» شرکت خواهد کرد.
۹۹۱۸/‏۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در