کمک 3 میلیارد ریالی خیران بجنوردی برای آزادی زندانیان غیرعمد


کمک 3 میلیارد ریالی خیران بجنوردی برای آزادی زندانیان غیرعمد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: نیکوکاران بجنوردی افزون بر سه میلیارد ریال، در ماه مبارک رمضان امسال، در قالب جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

رضا استاجی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا میزان کمک مردم بجنورد در جشن گلریزان سال گذشته را نیز همین میزان عنوان و بیان کرد: اکنون ۱۰۹ زندانی مالی در استان، با مجموع بدهی ۵۰ میلیارد ریالی، به علت ناتوانی در پرداخت بدهی، مهریه و دیه و سایر موارد در زندان های استان محبوس شده و چشم امید به کمک خیران دارند.
مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: ۳۰۹ زندانی جرایم غیرعمد، پارسال از زندان های استان آزاد شدند که این رقم در مقایسه با سال ۹۶، افزون بر ۲۴ درصد رشد داشت.
استاجی با بیان اینکه این مددجویان افزون بر ۲۹۰ میلیارد ریال بدهی داشتند، افزود: این افراد به علت ناتوانی در پرداخت چک، سفته و نفقه به تحمل حبس محکوم شده بودند.
وی افزود: این مددجویان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به، از زندان های خراسان شمالی آزاد شدند.
وی اظهار داشت: تلاش مجموعه زندان ها، کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندانها است.
حدود ۲ هزار نفر در خراسان شمالی زندانی هستند و متوسط نرخ زندانی در این استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳۳ مددجو است که این میانگین در کشور ۲۶۹ نفر است.
به گفته مسئولان مرتبط، جمعیت کیفری خراسان شمالی در زندان ها به کمتر از ۲ هزار نفر کاهش یافته که این رقم در سال های پیش از این ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.
علاوه بر وجود سه زندان در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین، یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد فعال است.
۳۰۰۷/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!