گسترش همکاری‌های آموزشی ایران و آفریقای جنوبی/ فعالیت 110 هزار مدرسه برای آموزش دانش آموزان


گسترش همکاری‌های آموزشی ایران و آفریقای جنوبی/ فعالیت 110 هزار مدرسه برای آموزش دانش آموزان

قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل گفت: در وزارت آموزش و پرورش 14 میلیون دانش‌آموز و یک‌میلیون معلم و 110 هزار مدرسه در کشور برای آموزش دانش آموزان داریم.

گسترش همکاری‌های آموزشی ایران و آفریقای جنوبی/ فعالیت 110 هزار مدرسه برای آموزش دانش آموزان

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در دیدار گالیپ جیپی مدیرکل دپارتمان آموزش عالی کشور آفریقای جنوبی و هیئت همراه با غلامرضا کریمی قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل بر گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و کشور آفریقای جنوبی در حوزه آموزش و پرورش و تربیت‌معلم تأکید شد.

غلامرضا کریمی ضمن خیرمقدم به گالیپ جیپی مدیرکل دپارتمان آموزش عالی کشور آفریقای جنوبی و هیئت همراه به ارائه گزارشی از وضعیت آموزش‌وپرورش و نظام تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

وی ضمن بیان نقش وزارت آموزش‌وپرورش در تعلیم و تربیت از پیش‌دبستان تا قبل از دانشگاه به جایگاه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان در پیشبرد اهداف این وزارتخانه در امر تربیت‌معلم اشاره کرد.

در وزارت آموزش و پرورش ۱۴ میلیون دانش‌آموز و یک‌میلیون معلم داریم

رئیس مرکز مدارس خارج از کشور گفت: در وزارت آموزش و پرورش ۱۴ میلیون دانش‌آموز و یک‌میلیون معلم داریم و گستردگی کار مدارس در ایران بسیار زیاد است و برخلاف کشور‌های دیگر که عمدتاً به‌صورت مجتمع آموزشی فعالیت می‌کنند در ایران به دلیل اهمیتی که دولت برای عدالت آموزشی قائل است تمام تلاش نظام آموزش‌وپرورش بر این بوده است که مدارس کوچک، ولی قابل‌دسترس برای دانش آموزان در تمام روستا‌ها و محله‌های شهر‌های مختلف فراهم شود لذا بر همین اساس ۱۱۰ هزار مدرسه در سراسر کشور برای آموزش دانش آموزان داریم.

وی ادامه داد: ایران تجربیات خوبی در طول چهل سال گذشته در زمینه اسناد مهم و فرادستی پیداکرده است و لذا فلسفه تعلیم و تربیت به‌صورت خاص در ایران تدوین‌شده است که آمادگی تبادل تجربیات درزمینه دستاورد‌های این چهل سال را به‌خصوص درزمینه ساختار تعلیم و تربیت و فلسفه آن را با کارشناسان و مدیران نظام تعلیم و تربیت آفریقای جنوبی داریم.

کریمی با توجه به وجود زمینه‌های مشترک بین دو کشور برای همکاری به‌ویژه در زمینه تربیت‌معلم بر تبادل تجربیات کارشناسی فی‌مابین تأکید کرد و تلاش برای اضافه کردن زمینه‌های مختلف همکاری آموزشی در یادداشت تفاهم کلان بین دو کشور را دارای اهمیت خواند تا بر اساس آن دو وزارتخانه بتوانند زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی و در سطوح مختلف اجرایی کنند.

در ادامه این دیدار گالیپ جیپی مدیرکل دپارتمان آموزش عالی کشور آفریقای جنوبی در خصوص نظام آموزشی کشور آفریقای جنوبی توضیحاتی را ارائه کرد. وی بر نقش دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم در تربیت‌معلم در کشور آفریقای جنوبی اشاره کرد و ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدار و گفتگو با مقامات ایرانی و همچنین آشنایی بافرهنگ ایران اظهار امیدواری کرد تا سطح همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی ارتقا یابد تا زمینه تبادل تجربیات دو کشور به‌صورت گسترده‌تری در این عرصه فراهم شود.

گالیپ جیپی در ادامه افزود: سعی کرده‌ایم تا در پیش‌نویس یادداشت تفاهم بین دو کشور نکات خوبی را قرار دهیم از آن جمله توجه به همکاری دو کشور در زمینه علوم و فناوری و همچنین زبان و ادبیات فارسی است که امیدواریم بتوانیم تبادل استاد و دانشجو را نیز در این زمینه‌ها و سایر موارد داشته باشیم.

ضرورت استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات به نفع کشور و دانش آموزان

وی همچنین افزود: نتایج این دیدار‌ها به اطلاع وزیر امور خارجه کشور متبوعش خواهد رسید تا در نشست مشترک ایشان با دکتر ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موردبحث قرار بگیرد.

وی ضمن اشاره به ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش کشورمان در زمینه تأثیر فناوری اطلاعات در آموزش آن را قابل‌توجه دانست و گفت: استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش و غلبه بر تصورات منفی آن در جهان می‌تواند زمینه لازم را برای آموزش دانش آموزان ایرانی و یا آفریقای جنوبی که به‌راحتی به اینترنت دسترسی دارند فراهم آورد و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا استفاده حداکثری را از این فناوری به نفع کشور و دانش آموزان خود داشته باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403