آمریکا: نفت‌کش‌ها با مین دریایی ساخت ایران منفجر شده‌اند!


آمریکا: نفت‌کش‌ها با مین دریایی ساخت ایران منفجر شده‌اند!

خبرگزاری آنا نوشت: یک افسر نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا ادعا کرد مین‌هایی که موجب انفجار نفت‌کش ژاپنی شده‌ است شبیه مین‌هایی است که ایران تولید می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این نظامی ارتش تروریستی آمریکا ادعا کرد: مین منفجرشده‌ای که در تنگه هرمز موجب انفجار نفت‌کش ژاپنی شد، به مین‌های ساخت ایران بسیار شبیه است.

این در حالی است که ایران همواره حمله به نفت‌کش‌های را رد کرده و از آن به عنوان ترویج سیاست جنگ‌طلبانه آمریکا و متحدان عربی آمریکا یاد کرده است.

این مقام ارتش تروریستی آمریکا با نمایش قطعات فلزی نامشخصی که مدعی بود باقیمانده قطعات مین منفجرشده‌ای است که از اعماق دریا یافته‌اند ادعا کرد که این قطعات شبیه به مین‌های است که در فیلم ویدئوی به دست آمده از مین عمل نشده‌ای که توسط ایران از بدنه کشتی‌ عبوری جداسازی شده است مطابقت دارد.

وی اظهارات فرمانده نفت‌کش ژاپنی مبنی بر اینکه توسط پرنده‌های ناشناس مورد هدف قرار گرفته است را نادرست خواند و تأکید کرد بنا به بررسی‌های به عمل آمده توسط آمریکا ادعا فرمانده نفت‌کش نمی‌تواند درست باشد و این نفت‌کش با مین برخورد کرده است.

منابع خبری معتقدند ادعای این افسر ارتش تروریستی آمریکا که بعد از افزایش تنش میان آمریکا و ایران انجام شده بیش از آنکه به شواهد میدانی استناد داشته باشد به تحلیل‌های سیاسی موضوع توجه داشته و آن را نوعی جهت‌گیری سیاسی دانستند که با موازین تحقیقات نظامی فاصله دارد.

به گزارش آنا، آمریکا و عربستان و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس با ایجاد موج خبری سعی در القای موضوع دخالت ایران در این باره دارند اما در مقابل حتی برخی مقامات آمریکایی و همچنین وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا از ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به دو نفت‌کش در دریای عمان قانع نشده‌اند و همواره خواستار تحقیقات مستقل سازمان ملل متحد در ارتباط با این مسئله هستند.

310311

کد خبر 1271728

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا