بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی توسعه سلطانیه را به دنبال دارد


بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی  توسعه سلطانیه را به دنبال دارد

زنجان - ایرنا - فرماندار سلطانیه گفت: تمامی ظرفیت های ممکن در راستای ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان بکار گرفته می شود

حسین رحمانی هزار رود روز چهارشنبه در بازدید از اقامت گاه‌های بوم گردی ویژه سکونت گردشگران در حال ساخت سلطانیه افزود: زیرساخت‌های گردشگری اعم از اقامتگاه، مراکز خرید، مجموعه‌های تفریحی – خدماتی – گردشگری در راستای جذب بیشتر مسافران به این منطقه تاریخی اهمیت بسزایی دارد.
وی اظهار داشت: اعطای تسهیلات قابل ملاحظه از سوی دولت تدبیر و امید به منظور ایجاد خانه‌های بوم گردی و سایر مجموعه‌هایی از این قبیل و تداوم همین روند می‌تواند در راستای افزایش مراکز بوم گردی شهرستان بسیار تأثیرگذار باشد که باید از سوی متولیان مربوطه امر مورد توجه جدی قرار گیرد.
این مسئول ادامه داد: شرایط برای سرمایه گذاران باید از سوی ادارات به گونه‌ای انجام گیرد، تا هر گونه موانع مسیر سرمایه گذاری رفع شده تا بیش از گذشته برای انتقال سرمایه خود به شهر تاریخی سلطانیه ترغیب شوند.

به گفته فرماندار سلطانیه، اقامتگاه ویژه سکونت گردشگران در حال ساخت سلطانیه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این درصد از پیشرفت با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تحقق یافته است.

پیش از این نیز رحمانی به خبرنگار ایرنا گفته بود که شهرستان سلطانیه به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت خاص شمال، شمال غرب و مرکز استان و از همه مهمتر جاده‌های بین المللی در مسیر انتقال خط نفت نیز قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرده بود که در بحث روستاها ایجاد واحدهای بوم گردی در این مناطق بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته که تحقق آنها می‌تواند به رونق گردشگری سلطانیه کمک شایانی کند.

شهرستان سلطانیه ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد، که با شمار سلطانیه های خارج از استان به ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد.
سالانه حدود ۱۴۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می‌کنند.
گنبد سلطانیه از آثار برجسته این شهرستان و یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می‌شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می‌آید.

۹۶۴۶/ ۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی