نهادهای نظارتی آمریکا پمپئو را به پنهان کاری متهم می‌کنند


نهادهای نظارتی آمریکا پمپئو را به پنهان کاری متهم می‌کنند

تهران- ایرنا- دو نهاد نظارتی آمریکا روز چهارشنبه «مایک پمپئو» را به پنهان کردن یاد داشت‌های دیدار مهم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست هامبورگ آلمان در سال 2017 متهم کردند.

به گزارش مجله تایمز، وزیر امورخارجه آمریکا پس از دیدار ترامپ با پوتین در هامبورگ یادداشت‌های این دیدار را بدون ثبت رسمی در این وزارتخانه در اختیار ترامپ قرار داده است.

سازمان‌های «نظارت آمریکایی» و «دموکراسی به پیش» با شکایت از پمپئو تأکید کردند که بر اساس قانون «سوابق فدرال» آمریکا، پمپئو باید یادداشت‌های دیدار ترامپ و پوتین را نگهداری و به طور رسمی ثبت می‌کرد.

این دو نهاد نظارتی معتقدند علاوه بر مپئو، شخص ترامپ نیز بارها در رفتارهایی غیرمعمول جزئیات دیدارهای خود با مقامات دیگر کشورها را نه تنها علنی نمی‌کند بلکه آنان را از چشمان اعضای کلیدی دولتش نیز پنهان می‌کند.

در حال حاضر هیچ سند و یادداشتی از دیدار دو سال گذشته ترامپ و پوتین در وزارت خارجه آمریکا به ثبت نرسیده است.

نهادهای نظارتی در شکایت خویش عنوان کرده‌اند که در نشست سال ۲۰۱۷ ترامپ در حالی به مدت ۲ ساعت با پوتین دیدار کرد که هیچیک از دستیاران وی در این دیدار حضور نداشته و ترامپ شخصاً تمام یادداشت‌های این دیدار را برداشته است.

نهادهای نظارتی در حالی نسبت به پنهان کاری دولت ترامپ در دیدارهای مهم می‌پردازند که قرار است ترامپ در حاشیه نشست جی ۲۰ که قرار است در ماه آینده در اوزاکا ژاپن برگزار شود با پوتین دیداری رسمی داشته باشد.

در همین رابطه سخنگوی کرملین گفت، رهبران دو کشور آمریکا و روسیه می‌توانند در حاشیه این نشست دیداری غیر رسمی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش