ثبت مشاهده سار صورتی در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری


ثبت مشاهده سار صورتی در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری گفت : تعداد 2 فرد پرنده سار صورتی برای نخستین‌بار در استان، توسط کیامرث مولوی در شهرستان بن شناسایی و این شناسایی ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، شهرام احمدی افزود: پیش از این، حفاظت محیط زیست استان گزارشی از مشاهده این پرنده در استان را دریافت نکرده بود.

احمدی اظهار داشت: سار صورتی با نام علمی (Sturnus Roseus) بسیار مشابه سار معمولی است، گرچه پرواز آنها مختصری با هم تفاوت دارد به طوریکه این پرنده دارای پر و بال صورتی با سر، گردن، بال‌ها و دم‌ سیاه براق و کاکل مشخص، منقار زرد نارنجی(در زمستان قهوه‌ای) و پاهایش صورتی است.

وی درباره زیستگاه این پرنده عنوان کرد: این گونه مشاهده شده جدید در فضاهای باز، زمین‌های زراعتی، صخره‌های مرتفع کوهستان و استپ‌هاست و در سوراخ بین سنگ‌ها در نقاط وسیع، درون دیوارها و توده‌های چوب، زاد و ولد می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: این گونه، پرنده‌ایست اجتماعی و حتی در هنگام لانه‌سازی، اغلب همراه سار دیده می‌شود، به ویژه هنگامی‌که در اطراف گله‌های گاو مشغول تغذیه است.

احمدی در پایان تصریح کرد: حفاظت از محل های تولید مثل پرندگان و حیات وحش استان در بقایشان تأثیر به سزایی دارد.

گفتنی است: تعداد گونه پرنده های استان چهارمحال و بختیاری، بر اساس بررسی‌های پروژه‌های ملی و بین‌المللی و مشاهدات صحرایی اخیر به ۲۶۵ گونه رسیده است

۴۶

کد خبر 1271652

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی