معاون وزیر بهداشت: تنها در 21 قلم دارو با کمبود مواجه هستیم


معاون وزیر بهداشت: تنها در 21 قلم دارو با کمبود مواجه هستیم

معاون کل وزارت بهداشت، کمبود دارو در کشور را بسیار اندک خواند و گفت: از مجموع 3600 قلم دارو، تنها در 21 قلم دارو با کمبود مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی عصر چهارشنبه 29 خرداد در حاشیه نشست مسئولان و اساتید این دانشگاه، تاکید کرد که قبلا کمبود دارو به عدد سه رقمی رسیده بود و کمبود 21 قلم دارو، کمبود تلقی نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه کمبود یک قلم دارو هم از سوی مسئولان نامطلوب ارزیابی می‌شود، ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت، کمبود یک تا یک و نیم درصدی دارو در تمام نقاط دنیا را تایید می‌کند، حال آنکه میزان کمبود دارو در ایران با وجود تمام تحریم‌ها و مشکلات، کمتر از یک و نیم درصد است.

حریرچی با بیان اینکه علیرغم مشکلات ارزی و فشارهای تحمیلی به کشور، وضعیت دارو نگران کننده نیست، افزود: با توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، سیاست وزارت بهداشت نیز به گونه‌ای تبیین شده که داروهایی دارای نمونه ایرانی، وارد نشود.

وی گفت: در سایر حوزه‌های مرتبط با بهداشت و درمان نیز نهضت خدمات رسانی به مردم، همسو با اهداف طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم و گسترش خدمات رسانی به مردم با کمترین تعرفه دولتی ادامه دارد؛ در زمینه خدمات سرپایی و بستری، بخش دولتی بیش از پیش خود را آماده کرده و امکانات به نحوی بسیج شده تا کمترین تعرفه ها لحاظ شود.

حریرچی اضافه کرد: علی‌رغم تمام مشکلات و تورم، بخش خصوصی نیز با وزارت بهداشت و دولت همدلی داشته و امسال شاهد افزایش جزئی تعرفه ها در این بخش بوده‌ایم.

معاون کل وزارت بهداشت ضمن قدردانی از مسئولان علوم پزشکی شیراز، این دانشگاه را در اجرای سیاست‌های جدید آن وزارتخانه، جزو دانشگاه‌های موفق ارزیابی و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم برخی از برنامه‌های علوم پزشکی شیراز را الگوبرداری و در کشور اجرا کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟