کلاهبرداری 4میلیاردتومانی از واردکننده لاستیک!


کلاهبرداری 4میلیاردتومانی از واردکننده لاستیک!

یکی از صرافی‌های معرفی‌شده برای انتقال ارز نیمایی با 300میلیارد تومان کلاهبرداری توسط مقام قضایی پلمب شد و عوامل آن دستگیر و به زندان منتقل شدند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، این صرافی که یک شعبه آن در تهران و شعبه دیگری در اهواز دارد، یک میلیون و 200هزاردرهم امارات نیز از یکی از تجار تایر کلاهبرداری کرده که ارزش ریالی آن نزدیک به 4میلیاردتومان است.

بر اساس مکاتبات ضابطین قضایی با دادسرای مربوطه، سه نفر از صاحبان اصلی این صرافی دستگیر و به زندان منتقل شده‌اند و صرافی مذکور نیز پلمب و برای اطلاع عموم بنری با عنوان «این مکان توسط مقام قضایی پلمب شده است» نیز بر سر در آن نصب شده است.

ضمن اینکه تمام حساب‌های بانکی این افراد در بانک‌های داخلی نیز به دستور مقام قضایی مسدود و این صرافی از سامانه نیما حذف شده است. اما اصل ماجرا چیست؟ گویا فردی به‌عنوان صادرکننده با کارت بازرگانی اجاره‌ای شخصی حقیقی اقدام به صادرات کالا و بخشی از ارز خود را بدون بازگشت به کشور مصرف کرده است.

سپس این افراد با کوتاژ صادراتی کارت‌بازرگانی اجاره‌ای اقدام به اخذ گواهی آماری و عرضه آن به‌ شکل ارز صوری در سامانه نیما می‌کند! صرافی مذکور هم طی چند فقره حواله ازاین فرد درهم خریداری می‌کند و به خریداران تحویل می‌دهد.

تا اینکه با اعتمادسازی و افزایش حجم مشتری‌ها، ‌در فقره‌های بعدی اگرچه ریال از مشتری‌ها دریافت می‌کرده اما درهمی ازسوی صادرکننده تحویلشان نمی‌داده است. اتفاقی که باعث شده است سرمایه 50کارخانه و بازرگان با ارزش 300میلیارد تومان یک‌باره از دسترس خارج شود.

به‌گفته زیان‌دیدگان، سرنوشت سرمایه در گردش 50کارخانه تولیدی و شرکت بازرگانی که برای تامین مواداولیه و خرید کالا در اختیار این صرافی قرار گرفته بود، هنوز مشخص نشده است.


گفتنی است پیش‌از این، بارها تجار و تولیدکنندگان خواستار حذف ارز نیمایی و انتقال ارز به‌صورت آزاد شده بودند،‌ چراکه به‌اذعان این افراد معطلی چندماهه برای انتقال ارز از طریق نیما زیانی بیش‌از تفاوت 10درصدی نرخ ارز آزاد و سامانه نیما دارد.

زیان‌دیدگان این پرونده در نامه‌ای به مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار رسیدگی به این موضوع و حل مشکل واحدهای تولیدی و بازرگانی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته