خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل چهارشنبه 29 خردادماه 1398 را گزارش می دهد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه 29 خردادماه 1398 را می توانید در ادامه بخوانید:

سازمان ملل به دنبال سیاسی کردن مرگ محمد مرسی است

دولت مصر ، سازمان ملل متحد را متهم به تلاش برای سیاسی کردن موضوع مرگ محمد مرسی کرده است.

کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: حدودا 71 میلیون نفر در سطح جهان به دلایلی چون جنگ، آزار و اذیت، و دیگر انواع خشونت، آواره شده اند. این آمار تا پایان سال 2018 ارائه شده است.

مردان مسلح به 2 روستا در مرکز مالی حمله کردند و 41 نفر را به قتل رساندند.

روسای جمهور چین و آمریکا توافق کرده اند تا در حاشیه نشست جی ۲۰ با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند. این خبر، امیدها برای تخفیف تنش ها میان دو طرف را افزایش داده است.

وزیر خارجه آمریکا در اظهار نظری گفت: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما کارزار فشار حداکثری بر این کشور را ادامه خواهد داد.

گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در حوزه اعدام‌های غیر قانونی، سرسری یا خودسرانه گفت: قتل جمال خاشقجی یک قتل غیر قانونی است که پادشاهی عربستان سعودی مسئول آن است.

احتمال سفر وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان به ایران

وزیران امورخارجه انگلیس، فرانسه و آلمان ممکن است برای رایزنی درباره توافق برجام به تهران سفر کنند. هرچند که این سفر هنوز قطعی نشده است و یک گزینه به شمار می‌آید.

امیر کویت وارد عراق شد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: مرگ محمد مرسی عادی و معمولی نبوده است.

رایزنی موگرینی با مایک پمپئو درباره ایران

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پمپئو و موگرینی درباره روابط ایالات متحده- اتحادیه اروپا و تعداد دیگری از مسائل مرتبط به منافع مشترک و چالش‌های مشترک ایالات متحده و اروپا از قبیل دفاع و امنیت اروپا، افغانستان، کوبا، ایران، لیبی، مولداوی، غرب بالکان، روسیه، اوکراین و ونزوئلا صحبت کردند.