مالک خانه های سازمانی نیوسایت اهواز نیستیم


مالک خانه های سازمانی نیوسایت اهواز نیستیم

خبرگزاری آریا- بانک ملی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص خبری با عنوان کارگران لوله سازی اهواز خواستار حمایت‌های بیشتر توضیح داد این بانک مالک خانه‌های سازمانی نیوسایت اهواز نیست.

مالک خانه های سازمانی نیوسایت اهواز نیستیم
خبرگزاری آریا- بانک ملی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص خبری با عنوان "کارگران لوله سازی اهواز خواستار حمایت‌های بیشتر" توضیح داد این بانک مالک خانه‌های سازمانی نیوسایت اهواز نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا، بانک ملی ایران اعلام کرد: این بانک نسبت به خانه‌های مورد اشاره در اهواز، مالکیتی ندارد.
بر اساس این گزارش، بانک ملی ایران از محل اعتبارات سال‌های 1386 تا 1388 ایجاد شده برای شرکت لوله سازی اهواز، مطالباتی داشت که تا 10 سال پس از زمان ایجاد بدهی نیز وصول نشد. در سال 1393، این مطالبات از محل مزایده وثایق ملکی (که همان ساختمان‌های مورد اشاره است) و اجرای اسناد رسمی از مجرای اداره ثبت و پس از ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری واخواست شد که در نهایت به علت نبود خریدار، این املاک به بانک ملی ایران واگذار شد.
این اطلاعیه تاکید کرده است: قیمت تمام شده املاک مورد وثیقه در سال 1393 برای بانک ملی ایران قریب به دو هزار و 40 میلیارد ریال بوده است. علاوه بر محاسبه طلب مبلغ یک هزار و 317 میلیارد ریال مابه التفاوت طلب و ارزش ملک در همان سال به صورت نقدی به شرکت لوله سازی اهواز پرداخت شد. از این رو تملیک وثایق بعد از سال‌ها مماشات و از مجرای قانونی صورت پذیرفته و بدهی شرکت لوله سازی نیز در سال 1393 تسویه شده است، بنابراین در حال حاضر شرکت، فاقد بدهی به بانک است.
بانک ملی تصریح کرده است: بر اساس الزامات قانونی که بانک‌ها را مکلف به فروش اموال مازاد و تملیکی کرده است، این املاک به شخص ثالث واگذار و فروخته شد، بنابراین بانک ملی ایران در حال حاضر، اساسا نسبت به املاک مذکور مالکیتی نداشته است که بخواهد در آن دخل و تصرفی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت