زمان برگزاری آزمون پایه‌های هفتم و دهم استعداد‌های درخشان


رئیس مرکز استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان از برگزاری آزمون پایه‌های هفتم و دهم استعداد‌های درخشان در روز‌های ۳۰ و ۳۱ خرداد خبر داد. به گزارش میزان، فاطمه مهاجرانی گفت: «مراکز استعداد‌های درخشان در...

رئیس مرکز استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان از برگزاری آزمون پایه‌های هفتم و دهم استعداد‌های درخشان در روز‌های ۳۰ و ۳۱ خرداد خبر داد.

به گزارش میزان، فاطمه مهاجرانی گفت: «مراکز استعداد‌های درخشان در ۶۷۰ مدرسه پذیرای ۱۱۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ هستند به طوری که برای سال تحصیلی جدید حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در پایه هفتم و ۱۲ هزار دانش‌آموز دیگر در پایه دهم به صورت تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد.»

وی به تاریخ برگزاری آزمون پایه‌های هفتم و دهم استعداد‌های درخشان اشاره کرد و افزود: «آزمون ورودی پایه هفتم در روز پنجشنبه ۳۰ خرداد و برای پایه دهم نیز در ۳۱ خرداد امسال برگزار می‌شود.»

امیدواریم روزی اقتصاد آموزش در کشور آنقدر توسعه یافته شود که نیاز به استعداد درخشان مجزا نباشیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان کشور درباره طرح یکسان سازی مدارس گفت: «مفهوم عدالت یکسان‌سازی نیست بلکه مساوات یکسان‌سازی را به همراه خواهد داشت. همچنین مدارس استعداد‌های درخشان به دلیل اینکه پذیرایی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه هستند حتما وجود آن‌ها الزامی است، اما امیدواریم روزی اقتصاد آموزش در کشور آنقدر توسعه یافته شود که نیاز به استعداد درخشان مجزا نباشیم.»

فاطمه مهاجرانی افزود: «فلسفه وجود مدارس استعداد‌های درخشان این است که باید به دانش آموزان این مدارس، خوراک علمی بیشتری تزریق کنیم.»

وی به تغییر رویه آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان اشاره کرد و گفت: «تلاش بر این است که آزمون از جنس پیشرفت تحصیلی به سمت هوش منتج شود، بنابراین امیدواریم در دو سال آینده با همکاری معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تعدادی از دانش‌آموزان معرفی، تا تنها از این گونه دانش‌آموزان آزمون گرفته شود.»

مهاجرانی گفت: «تن‌ها در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین استان مدارس استعداد‌های درخشان فعالیت دارند. انتظار می‌رود با همت و حمایت مدیرکل آموزش و پرورش استان‌ها، اوضاع مدارس استعداد‌های درخشان بهبود یابد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل