خارجی‌ها در عراق تهدید شدند/صعود قیمت نفت به سقف هفتگی


خارجی‌ها در عراق تهدید شدند/صعود قیمت نفت به سقف هفتگی

به دلیل انتشار اخباری در خصوص حمله موشکی به دفتر یک شرکت نفتی خارجی در بصره عراق، شاهد نوسانات مثبت قیمت نفت خام در بازارهای جهانی هستیم.

انرژی | اقتصاد آنلاین | 2 ساعت پیش |6/19/2019 3:28:49 PM 69 بازدید

خارجی‌ها در عراق تهدید شدند/صعود قیمت نفت به سقف هفتگی

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در سومین روز معاملاتی هفته، قیمت های جهانی نفت در سقف هفتگی ایستاد.در این میان تا کنون هر بشکه نفت خام برنت با رشد 0.29 درصدی به رقم 62 دلار و 32 رسیده است. هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز با افزایش 0.24 درصدی در محدوده54 دلار و24 سنت معامله می شود. گفتنی است اعداد یاد شده در محدوده بالاترین ارقام معاملاتی هفته گذشته برای نفت خام هستند.

خارجی‌ها در عراق تهدید شدند/صعود قیمت نفت به سقف هفتگی

در این بین یکی ازاخبار تاثیرگذار بر نوسانات مثبت نفت، حمله موشکی به دفتر یک شرکت نفتی خارجی در بصره عراق است. بنا به گزارش رویترز برخورد حداقل یک فروند موشک به ساختمان یک شرکت نفتی خارجی در استان بصره در جنوب عراق باعث زخمی شدن 2 کارمند عراقی شد.هنوز هیچ منبعی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است. طبق همین گزارش، شرکت های نفتی خارجی که در محدوده انفجار فعالیت میکنند، اکسون موبیل، شل و انی هستند. گفتنی است پیش از این شرکت اکسون موبیل، به دلیل ریسک ناامنی در منطقه، کارمندان غیر عملیاتی خود را از عراق فراخوانده بود.

مسئولان عراقی اعلام کرده اند: فعالیت های نفتی در بصره خصوصاً صادرات با وجود حملۀ موشکی همچنان ادامه دارد. حداقل یک موشک به ساختمان شرکت نفتی اکسون برخورد کرده است و این شرکت می خواهد 20 کارمند خارجی خود را از استان بصره خارج کند.

منابع عراقی همچنین از فرود دست‌کم یک فروند موشک «کاتیوشا» در نزدیک یک مقر ارتش عراق در موصل خبر می دهند . احتمالا هدف حملات پایگاه نظامی «التاجی» عراق محل استقرار نظامیان آمریکایی و عراقی بوده که منابع امنیتی عراق اعلام کردند هیچ آسیبی به این پایگاه نظامی وارد نشد.

دیروز یک فروند موشک کاتیوشا در نزدیکی مجتمع کاخ‌های ریاست‌جمهوری در بخش شرقی «موصل» که محل استقرار مشاوران نظامی آمریکا است، فرود آمد.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول