می گویند بر سر گور کشیشی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است:

کودک که بودم می‌خواستم دنیا را تغییر دهم. بزرگ‌تر که شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم. بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم. در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده‌ام را متحول کنم. اینک که در آستانه مرگ هستم می‌فهمم که اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم، شاید می‌توانستم دنیا را هم تغییر دهم...

واقعیت این است که ما برای موفق شدن باید به جای تغییر شرایط بیرونی و غیرقابل تغییر، اول و مهم‌تر از همه «خودمان» را تغییر دهیم.

این بهتر کردن خود و تغییرات مثبت، راه‌های بسیار زیادی دارد. مثلاً:

مطالعه، یک مهارت ساده و شگفت انگیز

سرنوشت کشورها را مردم آن عوض می‌کنند و سرنوشت مردم با «کتاب‌ها» تعیین می‌شود. هرملتی که کتاب بخواند، خوشبخت است. ما هم برای خوشبختی خود و کشورمان باید عادت کتاب خواندن را در خود به وجود بیاوریم و به یک کار روتین روزانه مثل غذا خوردن یا خوابیدن تبدیل کنیم.

از جمله موضوعات خوبی که می‌توانیم با آن بر ذهن و روح خودمان تغییرات مثبت و سازنده ایجاد کنیم، خواندن کتاب‌های روانشناسی خوب است. در وب‌سایت بیشتر از یک نفر، این کتاب‌ها دست‌چین شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. تلاش شده تا بهترین، کاربردی‌ترین و به روزترین کتاب‌های دنیا به صورت تک تک و همراه با جزئیات معرفی شوند. این کار کمک می‌کند تا از وقت خود نهایت استفاده را ببرید و لازم نباشد ده‌ها کتاب بخوانید تا بفهمید کدام یک بهترین است. با خرید کتاب روانشناسی خوب زندگی تان را تغییر دهید.

زندگی با کیفیت با یادگیری مهارت‌های تازه

مهارت سخنرانی و فن بیان؛ یک تیر، چند نشان

سخنرانی و فن بیان خوب از آن دسته مهارت‌هایی است که اگر یاد بگیریم، در کنارش چندین و چند مهارت دیگر را هم ناخودآگاه یاد می‌گیریم.

مثلاً با آموزش سخنرانی و فن بیان، مهارت‌های کلامی‌مان بهبود پیدا می‌کند، بهتر و راحت‌تر حرف می‌زنیم، خجالتی بودن را کنار می‌گذاریم، اعتماد به نفسمان بهبود پیدا می‌کند، ارتباطات عمیق‌تر و حرفه‌ای‌تری با دیگران برقرار می‌کنیم و در نتیجه فرصت‌های بهتر و جذاب‌تری را پیدا می‌کنیم.

مهارت فن بیان به ما کمک می‌کند با خانواده رابطه‌مان بهتر شود، دوستان ارزشمندتری داشته باشیم، در محل کار روابط سالم و فوق العاده ای با کارفرما و سایر همکاران برقرار کنیم و به طور کلی کیفیت زندگی‌مان بهتر شود.

زندگی با کیفیت با یادگیری مهارت‌های تازه

استقلال با راه اندازی کسب و کار خانگی

بله! استقلال هم یک مهارت است که می‌توانیم به دستش بیاوریم. شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که دوست دارید رئیس و به‌قول‌معروف «آقای خودتان» باشید. دوست ندارید یک عمر کارمند بمانید. دوست دارید کسب و کاری داشته باشید که بتوانید آن را گسترش دهید. شاید هم ایده‌های نابی در پستوی ذهنتان جا خوش کرده اما فرصت شکوفایی پیدا نمی‌کند. مثلاً به فکر راه اندازی یک کسب و کار خانگی هستید و میدانید در این کار موفق خواهید شد. یک راه خوب برای موفق شدن این است که آموزش ببینیم و بدانیم برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی باید چه چیزهایی بلد باشیم، چه موارد حقوقی را بدانیم و به طور کلی چه گام‌هایی برداریم. مقاله «راهنمای جامع راه اندازی کسب و کار خانگی» به شما در این زمینه کمک می‌کند.

زندگی با کیفیت با یادگیری مهارت‌های تازه

یادگیری تنها همین سه مهارت می‌تواند کیفیت زندگی شما را به شکل فوق العاده‌ای بالا ببرد.