49 درصد اعضای هیأت علمی استان فارس متعلق به دانشگاه آزاد است/اجرای 18 طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی


49 درصد اعضای هیأت علمی استان فارس متعلق به دانشگاه آزاد است/اجرای 18 طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: 49 درصد اعضای هیأت علمی مؤسسات آموزشی استان فارس متعلق به این دانشگاه است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز در پنجمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی که امروز در واحد شیراز برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس دارای بیشترین تعداد واحد و مرکز بین استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است.

وی افزود: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس دارای ۶۱ هزار دانشجوی فعال، ۱۸۰۰ استاد، عضو هیأت علمی و کارمند، ۷۸۰ هزار متر فضای سبز یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر محوطه‌سازی و ۳۰ هزار متر بنای در دست احداث است.

دکتر کاوه پیشقدم با اشاره به اینکه ۲۵ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، افزود: بیشترین تعداد رشته‌محل‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و کمترین آن در مقطع کاردانی و دکترای تخصصی توزیع شده است. همچنین ۴۹ درصد اعضای هیأت علمی مؤسسات آموزشی استان فارس متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. نسبت دانشجو به استاد در واحدهای استان فارس یک به ۳۳ و نسبت دانشجو به کارمند یک به ۳۲ است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرای ۱۸ طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال اشاره و تصریح کرد: همچنین با تلاش‌های صورت‌گرفته در شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عضو شده‌ایم.

دکتر کاوه پیشقدم خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و همایش امید به آینده از جمله برنامه‌های فرهنگی واحد شیراز است، همچنین با شکوه‌ترین مراسم ازدواج دانشجویی کشور در واحد شیراز برگزار شده است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های خوبی در زمینه مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس صورت گرفته است، گفت: تعداد مدارس سما در این استان دو برابر شده و در حال حاضر حدود ۹۰ مدرسه فعال در استان فارس وجود دارد که هیچ‌کدام زیان‌ده نیستند و تمام امکانات و کارگاه‌های واحدها در اختیار مدارس قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: دانشکده دندانپزشکی متعلق به دانشگاه آزاداسلامی واحد شیراز در منطقه محروم واقع شده است که خدمت‌رسانی به مردم در این مرکز پزشکی با یک بیست و پنجم تعرفه‌های رایج انجام می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد