خیرین و صنایع اقتصادی، هنرستان‌ها را تجهیز کنند


خیرین و صنایع اقتصادی، هنرستان‌ها را تجهیز کنند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: خیرین و صنایع اقتصادی باید در زمینه تجهیز هنرستان‌ها و توسعه کمی و کیفی و ارتقای رشته‌های فنی و هنرستانی گام بردارند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، اظهار کرد: به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از آنچه مورد نیاز است باید توجه شود و در این بین مشارکت مردم، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران اقتصادی در این عرصه تعلیم و تربیت بسیار مهم است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین چرخش‌ها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرکت به سمت آموزش‌های اثرگذار است و این مهم در عرصه عمل و پیشرفت فناورانه و عینیت بخشیدن به آموزش‌ها محقق خواهد شد.

ذوعلم تصریح کرد: خیرین و صنایع اقتصادی باید در زمینه تجهیز هنرستان‌ها و توسعه کمی و کیفی و ارتقای رشته‌های فنی و هنرستانی گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: المپیاد شایستگی‌محور که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود و سبب تربیت و پرورش هنرجویانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد و این هنرجویان هم در زمینه شایستگی‌ها، دانش فنی و مهارتی و توانمندی‌ها و هم‌چنین شایستگی‌های غیرفنی و اخلاقی رشد می‌یابند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان این‌که «کشور ایران امروز نیاز به تفکر پویا و رشد اقتصادی دارد»، عنوان کرد: این مهم بدون مهارت‌آموزی و توانمندی حاصل نمی‌شود و این توانمندی‌ها هم در حوزه شایستگی‌های فنی و هم در حوزه شایستگی‌های غیرفنی و اخلاقی همراه است.

وی افزود: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی نگاه متعالی به کار و تلاش را از دوره پیش‌دبستانی و سال‌های نخستین ورود به مدرسه آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم انگیزه ورود به رشته‌های فنی و حرفه‌ای را افزایش داده و نگاه ارزشی به مفهوم کار و تلاش را احیا و نهادینه کنیم و با نگاه حکیمانه به مفهوم کار بنگریم.

ذوعلم بیان کرد: یک هنرجوی ایرانی باید با نگاه دانایی، توانایی و خلاقیت خودش را بروز دهد و در فرهنگ اسلامی ایرانی نگاه به کار یک ارزش است و پیامبران و ائمه اطهار -علیه‌السلام- به موضوع تقدیس کار و تلاش تأکید داشته داشته‌اند، کما این‌که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که من بر دستان کارگر بوسه می‌زنم.

وی با اشاره به این‌که «متأسفانه امروز در نوع نگاه به واژه کار و تلاش دچار آسیب هستیم»، گفت: حتماً باید در عرصه تعلیم و تربیت این موضوع را اصلاح کنیم و برگزاری المپیاد شایستگی‌محور حرکتی نمادین و الهام‌بخش در جهت توسعه شایستگی‌های فنی و غیرفنی است و تلفیق این دو نوع شایستگی موازی باهم باید در سال رونق تولید تقویت شود تا منجر به افزایش انگیزه و تفکر تولید شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی