نحوه انجام آزمایش اسپرم در خانه


نحوه انجام آزمایش اسپرم در خانه

برای تخمین کیفیت اسپرم ها، می‌توانید آزمایش اسپرم را در خانه انجام دهید. توجه داشته باشید که دقت این آزمایش نسبت به نسخه آزمایشگاهی پایین‌تر است و تنها اطلاعاتی در رابطه با تعداد اسپرم به شما می‌دهد.

نحوه انجام آزمایش اسپرم در خانه
ستاره | سرویس سلامت - امروزه مسائل متعددی مانند ناباروری مردان می‌تواند در بارداری اخلال ایجاد کند. در صورتی که احساس می‌کنید دچار مشکل هستید، پیشنهاد می‌شود کیفیت اسپرم‌های خود را به راحتی در منزل تخمین بزنید. برای انجام آزمایش اسپرم در خانه، تنها به یک لیوان آب نیاز خواهید داشت. در صورتی که به نتایج و بررسی‌های دقیق‌تری نیاز دارید، لازم است به پزشک متخصص مراجعه کنید. در ادامه روش انجام خانگی این آزمایش آورده شده‌است.

نحوه انجام آزمایش اسپرم در خانه

یک لیوان شفاف بردارید و آن را از آب پر کنید. زمانی که مایع منی بعد از انزال از شما خارج شد، آن را درون این لیوان بریزید و حدود دو تا سه دقیقه صبر کنید. درصورتی که مایع منی در آب ته نشین شود، بدان معناست که کیفیت اسپرم شما بسیار خوب است. اگر مایع منی در وسط لیوان قرار بگیرد، یعنی کیفیت اسپرم شما متوسط است و باید تقویت اسپرم را در پیش بگیرید. در حالتی که مایع منی روی سطح آب قرار بگیرد، بدان معناست که کیفیت اسپرم شما پایین است و احتمالا اسپرم‌ها مرده اند.

نحوه انجام آزمایش اسپرم در خانه

بیشتر بدانید: افزایش اسپرم با چند راهکار ساده

سخن پایانی

در صورتی که برای دانستن علت ناباروری به دنبال یک جواب سریع هستید، آزمایش اسپرم در خانه ایده خوبی است. اما توجه داشته باشید که این آزمایش قابل اعتماد نیست و نمی‌توانید به آن اتکا کنید. نتیجه این آزمایش ممکن است به غلط شما را نگران یا خوشحال کند که هر دو این ها به یک اندازه می توانند برای باروری شما خطرناک باشند. شما تا به حال آزمایش اسپرم را امتحان کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت ارسال نظرات با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مردان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟