مصلحتی در تصویب لوایح CFT و پالرمو وجود ندارد/ دبیرخانه FATF سعى دارد ما را ترغیب به تصویب لوایح نماید/ دولتی ها اذعان دارند تصویب این لوایح هم هیچ تضمینى برای رفع تحریم نیست


مصلحتی در تصویب لوایح CFT و پالرمو وجود ندارد/ دبیرخانه FATF سعى دارد ما را ترغیب به تصویب لوایح نماید/ دولتی ها اذعان دارند تصویب این لوایح هم هیچ تضمینى برای رفع تحریم نیست

عضو مجمع تشخیس مصلحت نظام با اشاره به لوایح cft و پالرمو گفت: نسبت دادن برخى از مشکلات اقتصادى کشور به عدم تصویب آن لوایح، راه فرارى است که مسئولان دولتی تصور مى کنند از آن بتوان براى پوشش برخى از کاستى هاى مدیریتى و تصمیمات غلطى که در سال گذشته اتخاذ شد، استفاده کنند.

«مصطفی میرسلیم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لوایح cft و پالرمو اظهار داشت: این لوایح اختلافى اند و مطرح شدن آنها در مجمع براى تشخیص مصلحت است.

وی تصریح کرد: تاکنون مقامات دولتى در جلسات رسمى قائل بوده اند که با فرض تصویب این لوایح و پیوستن ما به FATF هیچ تضمینى وجود ندارد که تحریم هاى ظالمانه آمریکایى ها برداشته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بنابراین مصلحتى در تصویب آنها وجود ندارد و با رفتارهاى غیر منطقى آمزیکا در ماههاى اخیر همه متفق اند که گویى تصویب آن لوایح و وادار کردن ما به پیوستن به فاتف تله اى که آمریکا براى ما کارگذاشته است.

میرسلیم در پاسخ به این سوال که "علت اصرار مسئولین در جهت تائید این لوایح چیست؟" گفت: اگر برخى مسئولان اصرار بر تائید این لوایح دارند، ممکن است ناشى از کمبود اطلاعات شان باشد.

وی اشاره کرد: البته نسبت دادن برخى از مشکلات اقتصادى کشور به عدم تصویب آن لوایح، راه فرارى است که مسئولان دولتی تصور مى کنند از آن بتوان براى پوشش برخى از کاستى هاى مدیریتى و تصمیمات غلطى که در سال گذشته اتخاذ شد، استفاده کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مشکل اصلى در لجاجت و کینه توزى و خدعه ورزى آمریکا است.

میرسلیم در پاسخ به سول دیگری مبنی بر این که "آیا ایران برای تائید این لوایح تحت فشارهای بین المللی قرار دارد؟ بیان داشت: رفتار دبیرخانه FATF بیشتر جنبه تشویقى دارد تا اعمال فشار؛ فشار واقعى را آمریکا با جنگ اقتصادى که به ما تحمیل کرده، اعمال می کند.

وی در پایان گفت: در دبیرخانه FATF سعى مى کنند ما را ترغیب به تصویب لوایح نمایند تا ابزار کسب اطلاعات و سپس خوش خدمتى و اثربخشی به تحریم های آمریکا فراهم شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !