نخستین همراه سرای غرب کشور در کرمانشاه راه اندازی شد


نخستین همراه سرای غرب کشور در کرمانشاه راه اندازی شد

کرمانشاه- ایرنا- نخستین همراه سرای غرب کشور روز چهارشنبه در بیمارستان تخصصی کودکان دکتر محمد کرمانشاهی با حضور امام جمعه کرمانشاه بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این همراه سرا در زمینی به مساحت ١٤٠ متر مربع در چهار طبقه با مساحت زیربنای حدود ۷۰۰ متر مربع با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط جهانبخش شکری عضو هیأت مدیره خیران مجمع سلامت استان به یاد مرحوم پدرش عزیز شکری به منظور رفاه حال همراهان بیماران این بیمارستان ساخته شده است.

طبقه اول این ساختمان با کاربری اداری، طبقه‌های دوم و سوم برای استراحت همراهان مرد و زن به همراه مکانی برای بازی کودکان و طبقه چهارم نیز با پنج سوئیت مجزا ۲ تخته و سه تخته طراحی شده که ظرفیت پذیرایی ۹۰ نفر را دارد.

۲۴ هزار سند وقف در استان کرمانشاه وجود دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این مراسم با تقدیر از مجمع خیرین سلامت استان گفت: خدمت کردن هیچ محدودیتی ندارد و همه خدمات نیز به مسائل مالی محدود نمی‌شود و هر خدمتی نزد خداوند ارزشمند و والاست.

آیت الله مصطفی علما با اشاره به آیات و روایات مبنی بر انجام کارهای نیک، کرمانشاهیان را در طول تاریخ انسان‌هایی خیر و مشارکت کننده در امر خیر دانست و افزود: ۲۴ هزار سند وقف در استان وجود دارد که بسیاری از آنها برای کمک به سلامت و انجام درمان بیماران است و این از نشانه‌های سخاوت و کرامت کرمانشاهیان است.

او در ادامه با بیان اینکه هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند خدمات گسترده اجتماعی انجام دهد و نیازمند کمک آحاد افراد خیر جامعه است که به هم کمک کنند.

بروکراسی‌های اداری بسیاری از خیرین را از انجام کار باز می‌دارد

جهانبخش شکری نیز در این مراسم از طولانی شدن روند اداری برای انجام پروژه‌های خیران انتقاد کرد و گفت: برآورد اولیه برای ساخت این همراه سرا ۵۰۰ میلیون تومان بود ولی با طولانی شدن کارهای اداری آن به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

وی با بیان اینکه سرگردانی و طولانی شدن کارهای اداری موجب انصراف خیرین از انجام پروژه‌ها می‌شود، گفت: باید ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از قبل برای انجام پروژه‌های که خواهان مشارکت خیرین هستند معرفی نامه داشته باشند که خیرین بتوانند به راحتی پای کار بیایند و به دردسر نیافتند.

احداث ۱۷ خانه بهداشت در مناطق زلزله زده توسط مجمع خیرین

شهبازی رئیس مجمع خیرین سلامت کرمانشاه هم با اشاره به سابقه انجمن خیرین سلامت استان گفت: هم اکنون ۷۰ شورای خیرین در استان فعال است.

وی به ساخت ۱۷ خانه بهداشت و مرکز بهداشتی توسط مجمع خیرین استان در مناطق زلزله زده با ۶ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد و گفت: عملیات تکمیل چند خانه بهداشت به دلیل گرانی مصالح ساختمانی به تعویق افتاده که ان شاالله در شهریور ماه به بهره برداری می‌رسند.

۳۲۰۹/‏۸۰۶۶‬

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد