رشد 60 درصدی اجرای احکام پرونده‌های تعزیرات


رئیس سازمان تعزیرات حکومتی: با گسترش تعامل ناجا و تعزیرات، اجرای حکم پرونده ها، رشد 60 درصدی داشته است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، جمال انصاری در نشست مشترک با فرماندهان نیروی انتظامی افزود:​ کار تکاملی نیروی انتظامی در پلیس اقتصادی نشان می‌دهد که بیشترین متغیرهای ساختاری ما در سال‌های جاری مربوط به قاچاق کالا و ارز است و در برخوردبا این پدیده، راهی جز فعال کردن ظرفیت‌ها نداریم.
وی افزود: هم افزایی دستگاه‌ها می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.
انصاری گفت: در نظام دادرسی حکم ممکن است توقعات دستگاه‌های کاشف و یا تعزیرات در مورد احکام و مدارک موجود در پرونده برآورده نشود که این مسائل تنها با جلسات تعاملی قابل حل است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه مساله مشترک تعزیرات و نیروی انتظامی، موضوع اجرای احکام است، گفت:ماموریت مشترک ما در حوزه کامل شدن مبارزه با قاچاق، ماموریت ناقصی است، چون تنها صدور حکم در مبارزه با قاچاق کافی نیست و احکام باید اجرا شود و اگر اجرای حکم با تاخیر انجام شود اثرگذاری کم و دسترسی به متهمان سخت می‌شود.
او با اشاره به اینکه بهترین عملکرد در اجرای احکام مربوط به سال ۹۷ است، تاکید کرد: با گسترش تعامل نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی، اجرای حکم پرونده ها، رشد ۶۰ درصدی داشته است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی هم گفت: هیچوقت خودمان را از تعزیرات جدا ندیدیم. ممکن است در مواردی اشکالاتی بوده باشد، اما به علت عدم تعامل نیست و آموزش باید افزایش پیدا کند.

سردار مقیمی با تاکید بر لزوم برخورد با دانه درشت ها، اظهار داشت: رویکرد پلیس در دو سال اخیر اطلاعاتی است و از سوابق و بانک اطلاعاتی استفاده می‌کنیم و نیازمند همراهی تعزیرات هستیم.
در ادامه جلسه عبداله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز گفت: ما اگر بخواهیم تولید ملی با گذشته تفاوت داشته باشد؛ باید نگاهمان را در ماموریت‌های سازمانی عوض کنیم.
او ادامه داد: باید با یک تفکر و رویکرد با متخلفان برخورد کنیم. ما به دنبال تشکیل پرونده برای کسانی که به صورت سالم و مطابق قانون فعالیت می‌کنند نیستیم و این سیاست مشترک نیروی انتظامی، تعزیرات و ستاد قاچاق است.
۴۷۲۳۸
کد خبر 1271616

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول