120 دارالقرآن آموزش و پرورش فارس؛ مجری طرح اوقات فراغت


120 دارالقرآن آموزش و پرورش فارس؛ مجری طرح اوقات فراغت

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح اوقات فراغت در 734 مدرسه، 120 دارالقرآن، 35 پژوهش‌سرا، 220 کانون ورزشی و 180 کانون فرهنگی و تربیتی خبر داد.

120 دارالقرآن آموزش و پرورش فارس؛ مجری طرح اوقات فراغت

به گزارش ایکنا از فارس، علی عسکرنجفی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 29 خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در طول تابستان گفت: تربیت هیچ‌گاه تعطیل‌بردار نیست و دانش‌آموزان در طول تابستان نیاز به تربیت دارند و آموزش‌ و پرورش نیز باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد.
وی افزود: آموزش ‌و پرورش برای اجرای مناسب طرح اوقات فراغت در تابستان، نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی در سطح استان است و در همین راستا ستاد اوقات فراغت استان با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل و با توجه به ظرفیت و توانمندی این دستگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در طول تابستان انجام می‌شود.
نجفی اظهار کرد: در همین راستا در آموزش ‌و پرورش 220 کانون ورزشی درون و برون مدرسه‌ای، 180 کانون فرهنگی و تربیتی، 120 دارالقرآن، 35 پژوهش سرا و 734 مدرسه آمادگی ارائه خدمات در تابستان به دانش‌آموزان سراسر فارس هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: به‌منظور ثبت‌نام نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی ، این دانش‌آموزان لازم است قبل از ثبت‌نام قطعی در طرح سنجش سلامت شرکت کنند که به همین منظور 70 پایگاه سنجش سلامت در سطح استان راه‌اندازی شده است که از این تعداد 13 پایگاه در شهر شیراز مستقر می‌باشد.
وی با اشاره به آغاز فرایند پذیرش نوآموزان بدو ورود در پایگاه سنجش سلامت در سطح استان از اول تیرماه، گفت: از سال گذشته اجرای طرح سنجش سلامت برای پیش‌دبستانی‌ها در سطح استان اجرا شد و در سال جاری نیز پیش‌بینی لازم برای پذیرش 100 درصد پیش‌دبستانی‌ها در نواحی چهارگانه شیراز و مرودشت و 50 درصد پیش‌دبستانی‌ها در سایر مناطق و شهرستان‌های استان فراهم‌شده است.
نجفی همچنین گفت: به‌منظور سهولت کار والدین دانش آموزان اول ابتدایی برای ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس شیراز، سامانه الکترونیکی ثبت‌نام مدارس فارس به آدرس http://saman.farsedu.ir/ برای پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی در نظر گرفته‌شده که والدین دانش آموزان در بازه زمانی20 لغایت 26 خردادماه، نسبت به‌ پیش ثبت‌نام فرزندان پایه اول ابتدایی خود اقدام کرده‌اند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اظهار کرد: پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه هفتم دوره متوسطه اول مدارس شیراز نیز از طریق سامانه ثبت‌نام مدارس فارس از 10 تیرماه آغاز می‌شود و تا 16 تیرماه ادامه خواهد داشت و ثبت‌نام قطعی در این دوره تحصیلی نیز از 22 تیرماه تا 6 مردادماه با حضور در مدارس سراسر استان انجام می‌شود.
وی یادآور شد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره متوسطه دوم نیز از 8 مردادماه آغاز می‌شود و این فرایند تا 21 مردادماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی