سامانه جامع واگذاری املاک شرکت عمران شهرهای جدید رونمایی شد


سامانه جامع واگذاری املاک شرکت عمران شهرهای جدید با حضور عضو هیئت مدیره و مدیرکل فناوری و اطلاعات و ارتباطات شرکت عمران شهرهای جدید رونمایی شد.

سامانه جامع واگذاری املاک شرکت عمران شهرهای جدید رونمایی شد

سامانه جامع واگذاری املاک شرکت عمران شهرهای جدید با حضور عضو هیئت مدیره و مدیرکل فناوری و اطلاعات و ارتباطات شرکت عمران شهرهای جدید رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از شرکت عمران شهرهای جدید، سامانه جامع واگذاری املاک با حضور صادق اکبری، عضو هیئت مدیره و احمد فرهادی پور، مدیرکل فناوری و اطلاعات و ارتباطات شرکت عمران شهرهای جدید رونمایی و به صورت آزمایشی در شرکت عمران شهر جدید گلبهار مورد استفاده قرار گرفت.
اکبری در این مراسم با تأکید براینکه این سامانه بخشی از پروژه معماری سازمانی وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود گفت: این سامانه قابلیت اشراف اطلاعاتی در زمینه دارایی و املاک، شفاف سازی، مستند سازی، دسترسی سریع، جلوگیری از تضاد و تعارض در واگذاری املاک و همچنین امکان گزارش گیری و ارائه گزارش عملکرد جامع را خواهد داشت.
وی همچنین در این خصوص خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه علاوه بر ساماندهی و اصلاح فرآیندها به نتایج قابل توجهی منجر خواهد شد که تکمیل اطلاعات بانک زمین و مستغلات و استخراج گزارش های مدیریتی از جمله آنهاست.
گفتنی است مهمترین عامل در توسعۀ هر شهری وجود زمین قابل استفاده، اطلاع از کیفیت اراضی و فرآیندهای کاری روان و شفاف است، بدین منظور شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان متولی و راهبر اصلی سیاست های توسعۀ شهرهای جدید، لازم است اطلاعات مناسبی از وضع موجود اراضی و املاک داشته باشد و همچنین واگذاری¬های این امور را بطور سیستماتیک رصد نماید.
با توجه به این اهداف اصلی، ایجاد سامانۀ واگذاری املاک با همکاری دفاتر املاک و حقوقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و شهرسازی شرکت مادر در اواخر پاییز سال ۱۳۹۷ با مأموریت بهینه سازی و مکانیزاسیون فرآیند موجود واگذاری املاک و مستغلات آغاز شد.
طبق گزارش ارائه شده از این دفتر برای تهیۀ سامانه مذکور ابتدا شناخت کاملی از فرآیند کار و اطلاعات مورد نیاز هر بخش بدست آمده و پس از تهیۀ نسخۀ اول نرم افزار، جلساتی برای اظهارنظر همکاران مرتبط با موضوع در شرکت های تابعه برگزار و سپس بر اساس نتایج حاصل شده و در طی چندین نوبت متوالی، اصلاحات لازم در سامانه انجام شد.
در این سامانه با احراز هویت هر کاربر، تمامی عملیات یک پرونده که قبلاً بصورت دستی و کاغذی انجام میشده، در سامانه ثبت و بجای انتقال فیزیکی آنها، با تأیید فعالیت تعریف شده توسط کاربر، پرونده بطور خودکار به مرحلۀ بعدی هدایت می¬شود. بدیهی است هرآنچه که به عنوان سند کاغذی وجود دارد، در سامانه ثبت خواهد شد.
این گونه نرمافزارها با دیدگاه فرآیندمحور و بر اساس انتقال فعالیت ها تحت کارتابل مسئولین امور، علاوه بر ساماندهی و اصلاح فرآیندها، به نتایج قابل توجهی منجر خواهند شد که از آن جمله آنها تکمیل اطلاعات بانک زمین و مستغلات و استخراج گزارش¬های مدیریتی از امور است.
لازم به ذکر است این سامانه، هستۀ اولیۀ پکیج الکترونیکی کردن امور در شرکت های عمران شهرهای جدید بوده و با دیدگاه ایجاد سامانه یکپارچه در رسیدگی به تمامی فرآیندهای مرتبط شرکت طراحی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا