آموزش محافظت ازکودکان در یک کتاب


آموزش محافظت ازکودکان در یک کتاب

کتاب «لمس خوب، لمس بد» در راستای مراقبت از کودکان، مهارت هایی را به آنها و والدین آموزش می دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، از آنجا که تقریبا 80درصد کسانی که از کودکان سوءاستفاده کرده‌اند، از خانواده و نزدیکان کودک بوده‌اند، هشدار دادن دربار خطر غریبه‌ها کافی نیست. متعرضان ممکن است افراد مورداعتماد یا حتی اعضای خانواده باشند. کتاب« لمس خوب لمس بد » نوشته سندی کلون در راستای تعلیم مراقبت از بدن برای کودکان نوشته شده که جواد کریمی آنرا ترجمه کرده است.

«لمس خوب، لمس بد» نوشته‌ «سندی کلون» راهنمای مقابله با سوءاستفاده جنسی است. با مطالعه این کتاب کودک مهارت‌هایی را می‌آموزد که به صورت حسی متوجه خطر شود. این مهارت‌ها با فعال کردن سیستم هشدار درونی کودک به او می‌آموزد که اگر در شرایطی ناامن و غیرعادی قرار گرفت، به احساس خود اعتماد کند و کمک بخواهد.

«لمس خوب، لمس بد» ترجمه «جواد کریمی» داستان کودکی به اسم جیمی است. جیمی هرشب موقع خواب با مادرش درباره اتفاق‌های روز صحبت می‌کند. مادر جیمی هم همیشه صحبت‌هایی دارد که آنها را در قالب قصه بیان می‌کند، مانند حقوق کودک بر بدنش، قلقلک، بوسیدن، بغل‌کردن و قلدرها.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: تمام بدن تو، از فرق سر تا نوک پا،‌ خصوصی و مال خودت است. بعضی قسمت‌های بدن خصوصی‌تر و شخصی‌تر است. ما وقتی به شنا می‌رویم‌، مایو می‌پوشیم تا قسمت‌های خصوصی بدنمان را بپوشانیم. هیچ‌کس نباید به جاهای خصوصی بدن ما دست بزند، مگر این‌که دلیلی برای این کار داشته باشد.

در بخش پایانی این کتاب نویسنده با مربیان و بزرگسالان سخن می‌گوید و راه‌حل‌هایی را برای مواجهۀ آن‌ها با این مشکل عنوان می کند.

لازم به ذکر است، کتاب« لمس خوب لمس بد» نوشته سندی کلون با ترجمه جواد کریمی 12 هزار تومان قیمت دارد از سوی انتشارات نردبان بر روی کاغذ جنگل‌های پایدار منتشر شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است