درخواست اشد مجازات


درخواست اشد مجازات

مسعود جمشیدی نایینی، نماینده حقوقی بانک مرکزی: سوءنیت متهمان پرونده شرکت کیمیاخودرو این پرونده محرز است و به عنوان نماینده بانک اشد مجازات را می‌خواهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ در ادامه رضا رضایی، نماینده شکات در جایگاه قرار گرفت و گفت: در تاریخ بیست و سوم شهریور از طریق روزنامه و آگهی‌ها با این شرکت آشنا شدم، آدرسی را برایم ارسال و اعلام کردند خودرو با تحویل ۱۵ روزه انجام می‌شود و با مراجعه به آدرس در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان و ۲۵۰ هزار تومان به حساب کارگزاری واریز کردم و اعلام کردند که استعلامات لازم از شما گرفته می‌شود و اگر مشکلی از سوی بانک مرکزی نداشته باشید با شما تماس می‌گیریم، یک هفته از این موضوع گذشت و با من تماسی گرفته نشد به خانم اللهیاری مراجعه کردم و همانجا ۲۳ میلیون تومان نقد گرفتند.
رضایی افزود: مالباختگان با بدبختی و بیچارگی این پول‌ها را برای ثبت نام خودرو جور کرده‌اند، من طلا فروختم که بتوانم خودرو خریداری کنم و به عنوان راننده یک شرکت مشغول به کار شوم. این شرکت ۱۱ تا ۱۲ نفر کارشناس و وکیل زبده را استخدام کرده بود که کل قرارداد‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنند تا ما نتوانیم شکایت کنیم.
وی ادامه داد: عوامل این‌ها با چاقو همسرم را تهدید کرده که به همسرت بگو پایش را کنار بکشد و حتی موبایل من را به سرقت برده‌اند من برای این‌ها اشد مجازات را خواستارم.
رضایی گفت: خانم عفت دوست اعلام می‌کند کاره‌ای نبوده‌ام. در نمایشگاهی که داشت به مشتری اعلام می‌کردند که خودرو را در اینجا تحویل بگیرید و اتاق‌هایی برای خودشان داشتند که من مالباخته نتوانم مالباخته دوم را ببینم. از نام این شرکت استرلوس را حذف کردهاند تا مردم به آن‌ها شک نکنند.
شاکی دیگر این پرونده به نام انوش دانش اظهار کرد: ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در خیابان جمهوری این شرکت تبلیغات گسترده‌ای داشت مبنی بر اینکه شرکت کیمیا خودرو به صورت اقساطی فروش خودرو دارد. در خیابان‌های اطراف چند خودرو گذاشته شده بود مبنی بر اینکه خودرو‌ها تحویل داده می‌شود.
وی افزود: مشکل اصلی ما با سه خانم دیگر که از متهمان اصلی نیستند، می‌باشد. این افراد قرآن را وسط می‌گذاشتند و اعلام می‌کردند که ما ماشین را تحویل می‌دهیم در مرحله اول ده میلیون تومان از من گرفتند و سه روز بعد خانم یوسفی تماس گرفت و در همان محل ۷ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان کارت کشیدند. در آنجا به من گفت: کار شما را زودتر انجام می‌دهیم و پلاک طلایی دستشان بود که گفت: این را یک زن و شوهر جوان که صاحب پراید بودند و خودرویشان را تحویل گرفته‌اند به من شیرینی داده‌اند. نود و نه درصد اشخاص به واسطه این خانم‌ها گول خورد‌ه‌اند من از رئیس دادگاه اشد مجازات را خواستارم.
در ادامه محمد مهدی احمدی یکی دیگر از مالباختگان و شکات پرونده در جایگاه قرار گرفت و گفت: من شاید برخلاف خیلی از شاکیان مبلغ زیادی پرداخت نکرده باشم و ده میلیون تومان پرداخت کردم، اما این پول برای من ارزش زیادی داشت چراکه من فردی هستم که به علت معلولیت تحت پوشش بهزیستی قرار دارم.
وی افزود: پس از اینکه در روزنامه با آگهی این شرکت مواجه شدم به علت تنگنای مالی مجبور شدم که به سراغ آن‌ها بروم که البته در آن زمان شرایط جسمی‌ام نیز سخت‌تر بود و در آخرین مراجعه‌ای که به شعبه جمهوری داشتم با برخورد فیزیکی مواجه شدم و قرارداد مرا گرفتند. وقاحت ماجرا از جایی بزرگ می‌شود که این افراد، با آبرو و حتی مسائلی که خط قرمز است بازی کردند و بیان می‌کردند که تحریم‌ها را دور می‌زنند. در تجمعی که انجام شد نیز افرادی از جانب متهمان آمده بودند و می‌گفتند که این شرکت، چون در حال دور زدن تحریم‌ها است و، چون وابسته به نظام است حساب‌های آن بسته شده و کلاهبردار نیستند.
احمدی اضافه کرد: از آنجایی که آقای رئیسی ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارند امیدوارم شاهد تحولی در برخورد با این متهمان که کشور و عقیده را بی‌آبرو می‌کنند باشیم و من اشد مجازات را برای این افراد خواستارم.
در ادامه یکی دیگر از شکات که یک خانم بود در جایگاه قرار گرفت و گفت: همسر من سال‌ها پیش فوت شد و مسئولیت خانواده به گردن من افتاد. می‌خواستم با این ماشین در آژانس کار کنم که من از این خانم پرسیدم که آیا اینجا مطمئن است که در پاسخ گفت: من شرافتم را گرو می‌گذارم. اما اکنون یکسال است که در خانه به دخترم دروغ می‌گویم و به گونه‌ای به ما آسیب روانی زدند که ما نمی‌دانیم چکار کنیم.
وی افزود: من نزدیک به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کردم و تقاضای اشد مجازات دارم. دخترم می‌گوید که آژانس چه شد و من مانده‌ام که چه بگویم.
در ادامه بهزاد جاوید یکی دیگر از شاکیان در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: من ۴۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان برای خودروی جک اس ۵ پرداخت کردم و در حال حاضر به کیمیا خودرو بابت اینکه با روحیات و روان ما بازی کردند تبریک می‌گویم چرا که من نزدیک به یکسال است که از قرص استفاده می‌کنم.
وی در ادامه افزود: پولم رفت و آبروی من نیز رفت، به بانک و دوستانم بدهکار شدم. همسرم نیز لطمه خورد و پیش خانواده خود بی‌آبرو شد، خواستار اشد مجازات هستم.
در ادامه غلامحسین محمدی یکی دیگر از شکات پرونده در جایگاه قرار گرفت و گفت: من به فلکه صادقیه رفتم و در خصوص نحوه واگذاری خودرو‌ها پرسیدم که گفتند باید ۷۵۰ هزار تومان علی الحساب بریزید و ۱۵ روز دیگر مبلغ مورد نظر را بدهید و خودرو را تحویل بگیرید. خانم کریمی مسئول آنجا بود. من گفتم ۱۵ میلیون تومان از گلوی زن و بچه‌ام زده ام و در پارکنیگ اجرتی کار می‌کنم و گفتم که اگر مشکلی وجود دارد بگو که او گفت: پول را بریز و ۱۵ روز دیگر ماشین را تحویل بگیر.
محمدی خاطرنشان کرد: من ریال به ریال پولم را می‌خواهم، چون بابت آن زحمت کشیده‌ام و از شما استدعا دارم که این‌ها را رها نکنید چرا که وطن بیشتر از خانه احترام دارد و این‌ها شرف مردم را زیر پا گذاشتند. اکنون ریش و قیچی دست شماست ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان واریز کردم و توانستم آن را از متهمان می‌گیرم و اگر نتوانستم در قیامت خواهم گرفت.
در ادامه محمد کفایتی از دیگر شاکیان پرونده کیمیا خودرو در جایگاه قرار گرفت و گفت: من در تاریخ بهمن ماه سال ۹۶ به کیمیا خودرو مراجعه کردم و برای یک خودروی چانگان ثبت نام کردم که گفتند طبق ضوابط این شرکت بعد از ۴۵ روز کاری ماشین را تحویل می‌دهیم که سه چهار بار بنده را فراخوان کردند و گفتند که پرونده من نقص دارد. بعد از ۴۵ روز مراجعه کردم، اما خانم یوسفی خیلی بی ادبانه برخورد کرد و تهدید کرد. بنده به دلیل شغلم در سه ماه شاید دو سه روز در کنار خانواده باشم و قصد داشتم این خودرو را به عنوان هدیه برای همسرم بگیرم.
وی افزود: ۲۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان پرداخت کردم و ماشین ۶۸ میلیون تومان بود و قرار شد ۳۶ ماهه مبلغ آن را واریز کنم.
کفایتی تصریح کرد: با عملکرد این افراد خط قرمز‌های نظام زیر سوال رفت، برای این افراد نظام و مملکت مهم نیست و دشمنان را از این حرکت دلخوش می‌کنند. در جمع سایر شاکیان نیز گفتم که ان شاء الله آقای صلواتی این پرونده را به یک جای خوب می‌رساند.
در ادامه یکی دیگر از شکات پرونده که یک خانم بود در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: من ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای ثبت نام به شرکت دادم، به خانم یوسفی گفتم پسرم مشکل کلیه دارد و می‌خواهم این خودرو را بخرم و برای پسرم بفروشم، اما اکنون پسرم جفت کلیه‌هایش را از دست داده است. این‌ها نه تنها از پول ما استفاده کردند بلکه خانم اللهیاری به من فحش داد که چرا برای شکایت رفتم. همه ما را به این روش بردند که در ابتدا ۵۰۰ هزار تومان بدهید و در ادامه اقدامات دیگر برای گرفتن خودرو انجام شود.
وی افزود: من گفتم که ۴ تیرماه پسرم جراحی دارد و زمانی که زنگ می‌زدم هر کدام از آن‌ها مرا به دیگری معرفی می‌کردند. تمام کسانی که در اینجا ثبت نام کرده‌اند به نوعی درگیر بودند و این افراد از احساسات ما سوءاستفاده کردند چرا که من اگر پول نقد داشتم نقد می‌خریدم نه اقساطی.
این شاکی بیان کرد: پس از اینکه متهمان دستگیر شدند آن‌ها گفتند بگذارید یکی از ما آزاد شود تا کار‌های لازم را جهت بازگشت پول شما انجام دهد. زمانی که با آقای فتاحی نیا صحبت کردم گفت که هم زندان بروم و هم پولت را بدهم؟ این کار را نمی‌کنم. خانم یوسفی پس از این ماجرا مجددا همراه خواهرش شرکت خودرو زد. در قالب مشتری به آنجا رفتیم زمانی که متوجه ما شدند خواهرش دست مرا گاز گرفت و تمام عوامل را از شعبه جمهوری در آنجا جایگزین کردند.
وی افزود: در ابتدا ۱۶ میلیون تومان دادیم و بقیه را سفته دادم که گفتند اگر چکی بود خودرو را زودتر می‌دادیم. اشد مجازات کمترین چیز برای هزار و ۲۰۰ شاکی است که باید جلوی آن‌ها سرافکنده باشند پسر من هر خودروی دنایی که می‌بیند تصور می‌کند که مال ماست.
کلاهبرداری بیش از ۱۱ میلیارد از هزار و ۱۷۰ شاکی
جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو امروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
در ابتدای جلسه دادگاه قاضی صلواتی اظهار کرد: امروز اولین جلسه محاکمه متهمان شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی با حضور متهمان، وکلای مدافع، نماینده دادستان و شاکیان به صورت علنی برگزار می‌شود.
رئیس دادگاه با بیان اینکه این پرونده شامل ۱۱۱ جلد با ۱۵ متهم است، گفت: ۸ نفر از متهمان متواری هستند و ۱۱ میلیارد و ۵۷۴ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان از یکهزار و ۱۷۰ نفر کلاهبرداری شده است.
وی مفاد ۳۵۸ و ۳۵۹ قانون آ‌یین دادرسی کیفری را به حاضرین در جلسه تفهیم کرد و از آقامیری نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست را تشریح کند.
نماینده دادستان نیز ضمن قرار گیری در جایگاه گفت: متهمان پرونده عبارتند از:
۱. شرکت کیمیا خودرو متهم است به مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان و انجام عملیات واسپاری بدون مجوز.
۲. مهدی فتاحی نیا، بازداشت موقت از تاریخ ۱۶.۷.۹۷ متهم است به مشارکت در کلاهبردرای شبکه‌ای به مبلغ مذکور و انجام عملیات واسپاری بدون مجوز
۳. مرتضی فتاحی نیا، بازداشت از تاریخ ۳۱.۶.۹۷ متهم است به مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و انجام عملیات واسپاری بدون مجوز
۴. دلینا فتاحی نیا، بازداشت از تاریخ ۳.۳.۹۷ متهم است به انجام عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای
۵. عبدالنبی حسین پور متهم است به معاونت در انجام عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.
۶. محمدرضا کشاورز متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.
۷. امیر علی سام رجبی متهم است به معاونت درعملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.
۸. مجید پورمحسنی متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.
۹. غلامرضا بهاری متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای.
۱۰. علیرضا اشرف داری متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.
۱۱. صادق صمدی متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.
۱۲. نسرین الله یاری بازداشت به لحاظ عجز از تودیع وثیقه، متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای.
۱۳. اعظم کریمی متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای.
۱۴. سمیه عفت دوست متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای.
۱۵. معصومه موسوی متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.
نماینده دادستان در ادامه تشریح کیفرخواست گفت: متهمان دلینا فتاحی نیا به عنوان مدیرعامل کیمیا خودرو و مرتضی فتاحی نیا به عنوان عضو هیئت مدیره برخلاف مفادنامه و اساسنامه شرکت و بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی با احداث دفاتری تحت عنوان کیمیا خودرو در روزنامه‌ها و فضای مجازی اقدام به تبلیغات کرده و به این شیوه توجه متقاضیان را جلب کرده و اقدام به فروش نقدی و اقساطی خودرو نموده و ضمن اخذ وجوه از متقاضیان خودرویی واگذار نشده است.
وی در ادامه با اشاره به همکاری سایر متهمان با دلینا، مهدی و مرتضی فتاحی نیا بیان داشت: با توجه به سابقه خدمتی آن‌ها در شرکت و اشراف بر اوضاع و احوال شرکت و اینکه می‌دانستند که این شرکت مجوزی از بانک مرکزی اخذ ننموده، اما با این وجود با شرکت همکاری نموده و همچنین با دروغ‌هایی همچون اینکه خودرو‌ها آماده تحویل است سر متقاضیان را کلاه گذاشته لذا با توجه به ادله موجود در پرونده وقوع بزه از سوی متهمان و در تهران محرز است و درخواست کیفر می‌شود.
آغاز نخستین دادگاه رسیدگی به پرونده کلاهبرداری کیمیا خودرو
دادگاه رسیدگی به اتهام ۱۵ متهم شرکت غیرمجاز لیزینگی کیمیا خودرو در شعبه چهارم دادگاه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.
این شرکت مجوز فعالیت از بانک مرکزی ندارد و هیچ مجوزی برای فعالیت لیزینگ هم نداشته است.
شرکت کیمیاخودرو با هیچ شرکت خودرو سازی قراردادی برای دریافت خودرو نداشته، اما بیش از ۱۱۷۰ شاکی دارد.
این پرونده ۱۵ متهم دارد که ۸ متهم فراری هستند و امروز ۶ متهم در دادگاه حاضر می‌شوند.
سه نفر از متهمان در زندان به سر می‌برند.
بر اساس این گزارش، مبلغ کلاهبرداری ۱۱ میلیارد و ۵۷۴ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان است که اموال توقیفی از متهمان این پرونده حدود یک میلیارد تومان بوده و بقیه اموال حیف و میل شده است.
متهمان این پرونده ۱۱۱ جلدی، از ۴ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان از مردم پول دریافت کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس