دادستان کل کشور در سنندج اظهار داشت: دادستان بعنوان مدعی العموم وظیفه دارد از حقوق عمومی دفاع کنند تا خدایی ناکرده حقی از کسی ضایع نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم ومعارفه دادستان مرکز استان کردستان در سنندج اظهار کرد: امروز ما با سرافرازی تمام و افتخار نه تنها به منطقه بلکه به دنیا اعلام می‌کنیم که شما کشور و ملتی مقتدرتر و باعزت‌تر از ملت ایران و کشور ایران پیدا نمی‌کنید.

وی افزود: کردستان استان مجاهدت‌ها و دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی است و باید همه بدانند که امروز برای ما امت اسلامی ملاک است و در کشور ما که ادیان، اقوام و مذاهب اسلامی در کنار همدیگر و در زیر پرچم اسلام زندگی می‌کنند و در دفاع از حریم قرآن در برابر جبهه استکبار ایستاده‌اند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: یک روز امام خمینی(ره) اعلام کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و امروز با گذشت 40 سال شاهد تکرار این جمله از سوی مقام معظم رهبری هستیم که در جریان سفر نخست وزیر ژاپن به کشورمان این موضع ضداستکباری از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شد.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها ملت ایران مقاومت نشان داده است، بلکه صادرکننده فرهنگ مقاومت به آزادی خواهان دنیا بوده است.

دادستان کل کشور اظهار داشت: مشکلات هیچ‌گاه ملت ایران را از مسیر عزتمندشان باز نمی‌دارد و باید به این مهم توجه کرد که عزت متعلق به خدا، رسول خدا و مؤمنان است.

منتظری در ادامه سخنان خود افزود: شهدا فدا شدند که انقلاب بماند و امروز ما وظیفه داریم که در پاسداری از ارزش‌های انقلاب همت بگماریم.

وی اظهار داشت: مردم از قوه قضائیه انتظار اجرای عدالت را دارند، لذا اگر این اعتماد عمومی در جامعه نهادینه شود بزرگ‌ترین خدمت را به مردم ارائه کرده‌ایم.

منتظری خاطرنشان کرد: مسئولیت در دستگاه قضا خطیر است و انتظار داریم تمامی کارکنان دستگاه قضا در کردستان با تمام وجود در راستای خدمت به مردم این استان تلاش کنند.

دادستان کل کشور افزود: بنده به عنوان مدعی‌العموم این وظیفه را دارم حتی به محاکم و دستگاه قضایی نیز ورود پیدا کنم.

منتظری اظهار داشت: دادستان باید در دفاع از شهروندان کیفر خواست صادر کند و در دادگاه حاضر شود و از حقوق مردم دفاع کند.

وی خاطرنشان کرد: دادستان وظیفه دارد که در دفاع از حقوق عمومی تمام قد ورود پیدا کند و هرجایی که حقی از مردم ضایع شده و کسی نیست که از آن حق دفاع کند وظیفه دادستان است که ورود پیدا کند.

منتظری افزود: از همین جا به دادستان‌های سراسر کردستان تاکید می‌کنم که در دفاع از حقوق مردم کوتاهی نکنند.

وی اظهار داشت: نظارت بر مجموعه دادسراها از دیگر وظایف دادستان است، چرا که دادسراها اولین مکانی هستند که مردم به آن مراجعه می‌کنند.

منتظری افزود: دادستان نباید برای خودش وقت اداری قائل باشد، باید همواره برای دفاع از عموم مردم آماده باشد.

وی اعلام کرد: سیاست راهبردی قوه قضائیه این است که تا می‌توانیم پرونده‌ها را با صلح و سازش خاتمه بدهیم و باید همه تلاش کنیم که فرهنگ صلح و سازش در جامعه ارتقا یابد.

منتظری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امروز در مناطق مختلف ایران به ویژه مناطق مرزی شاهد امنیتی پایدار هستیم و باید از این امنیت استفاده کنیم، چرا که عنصری تاثیرگذار در توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

وی افزود: «امروز کسی اگر در حوزه اقتصاد بخواهد تقصیر را برگردن نداشتن اختیار بگذارد قابل قبول نیست»

دادستان کل کشور تاکید کرد: در حوزه اقتصادی یا افراد مشکل دارند یا قوانین و مقررات و یا یک‌سری سنگ اندازی‌هایی وجود دارد که باید بهانه‌ها را برطرف کرد که یک بخشی از این بحث به قوه قضائیه برمی‌گردد، لذا به مسئولان استانی و کشوری تاکید کرده‌ایم که اگر مشکلی با دستان قوه قضاییه برطرف می‌شود، بفرمایند تا در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

منتظری افزود: تا جایی که قانون و شرع به ما اجازه دهد برای حمایت از تولید و کارگاه‌های تولیدی در راستای حمایت از رونق تولید در کشور گام برمی‌داریم، چراکه امروز ملت ایران با تحمل مشکلات در جنگ اقتصادی به پیروزی خواهد رسید.

دادستان کل کشور در خصوص مشکلات فضای مجازی اظهار کرد: در کنار استفاده از فناوری فضای مجازی متاسفانه به دلیل رها کردن این فضا شاهد تبعات منفی هستیم لذا اقدامات خوبی را در راستای رفع مشکلات در ماه‌های گذشته داشته‌ایم.

وی افزود: از ماه آینده شاهد تحولات بزرگی در فضای مجازی خواهیم بود، اقداماتی موثری در این راستا صورت گرفته و سعی می‌کنیم، این فضا را هرچه سریع‌تَر پاکسازی کنیم و جلوی دستبردهای دشمن و ضربه‌هایی که به شرف و آبروی خانواده‌ها وارد می‌کند را بگیریم.

منتظری افزود: تعامل بین دستگاه قضائی و دستگاه انتظامی و امنیتی بسیار مهم است و از رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان می خواهم در راستای تعامل و رفع اشکالات در این خصوص اقدام کنند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خدمات جوهری تقدیر به عمل آمد و محمد جباری به عنوان دادستان جدید مرکز کردستان حکم مسئولیت خود را دریافت کرد.