مدت فرماندهی ژنرال پاکستانی در ائتلاف پوشالی سعودی تمدید شد


مدت فرماندهی ژنرال پاکستانی در ائتلاف پوشالی سعودی تمدید شد

اسلام آباد - ایرنا - یک رسانه پاکستانی روز چهارشنبه نوشت: مدت فعالیت ژنرال «راحیل شریف» فرمانده سابق ارتش پاکستان که هم اکنون ریاست ائتلاف نظامی سعودی را برعهده دارد، تمدید شد.

روزنامه اردو زبان «اوصاف» چاپ شهر راولپندی گزارش داد: راحیل شریف پس از بازنشستگی از مقام فرماندهی ارتش در آبانماه ۹۵ به پیشنهاد حکام سعودی مسئولیت فرماندهی ائتلاف نظامی را برعهده گرفت.

براساس این گزارش، مدت فعالیت فرمانده سابق ارتش پاکستان در ائتلاف پوشالی عربستان تا سال ۲۰۲۰ تمدید شد این در حالی است که ژنرال راحیل در اوایل بدون کسب موافقت رسمی دولت پاکستان وارد این ائتلاف شده بود.

حدود چهار سال پیش عربستان سعودی در اقدامی یکجانبه و بدون هماهنگی با برخی کشورهای مسلمان خاورمیانه، آسیا و آفریقا از جمله پاکستان، نام آنها را در فهرستی واحد قرار داد و نام آن را ائتلاف به اصطلاح «مبارزه با تروریسم» گذاشت، ائتلافی که با وجود گذشت چهار سال از تشکیل آن، هنوز اهداف و برنامه‌های خود را اعلام نکرده و کشورهای عضو هنوز نمی‌دانند با چه هدفی به عضویت اجباری این ائتلاف درآمده‌اند.

بیست و هشتم بهمن سال گذشته ولیعهد سعودی سفر رسمی به پاکستان انجام و تنها چند روز قبل از این سفر هیأتی از ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان به ریاست ژنرال 'راحیل شریف' با سفر به اسلام آباد دیدارهایی با رهبران سیاسی و نظامی این کشور انجام داد.

ژانویه ۲۰۱۷ بود که به درخواست عربستان سعودی و تأیید وزارت دفاع پاکستان، ژنرال پاکستانی راحیل شریف به سمت فرماندهی کل این ائتلاف خودساخته انتخاب شد.

پاکستان پس از کشمکش‌های فراوان در داخل کشور و با وجود مخالفت سخت مردم، عضویت این ائتلاف را پذیرفت ولی اعلام کرد که هرگز در لشکرکشی‌های این ائتلاف به کشورهای منطقه یا هر کشور دیگر شرکت نمی‌کند، بلکه در زمینه فعالیت‌های آموزشی و لجستیکی در ائتلاف شرکت می‌کند، ائتلافی که با وجود گذشت چهار سال از تشکیل آن، هنوز اهداف و برنامه‌های خود را اعلام نکرده و کشورهای عضو هنوز نمی‌دانند با چه هدفی به عضویت اجباری این ائتلاف درآمده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا