کی‌روش: می‌خواهم اتحاد به وجود بیاورم، نه دعوا و درگیری


کی‌روش: می‌خواهم اتحاد به وجود بیاورم، نه دعوا و درگیری
مجله معتبر «ورلد ساکر» در شماره ویژه تابستان خود مصاحبه‌ای با کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان و فعلی تیم ملی کلمبیا داشته است.

به گزارش خبرورزشی، مصاحبه کارلوس کی‌روش قبل از شروع رقابت‌های کوپا ۲۰۱۹ انجام شده، رقابت‌هایی که در آن کی‌روش و تیمش در بازی اول، عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و آرژانتین را شکست دادند و امشب نیز در مسابقه دوم رو در روی قطر قرار می‌گیرند. بخش‌هایی از گفت‌وگوی مفصل او با مجله «ورلد ساکر» را بخوانید.

* در چند ماه اول فعالیت‌تان به عنوان مربی کلمبیا، چه موردی بیشتر از همه وقت شما را گرفت؟

یکی از اولین کار‌های من این بود که بفهمم چند بازیکن حرفه‌ای از کلمبیا در سایر کشور‌های جهان بازی می‌کنند و خود این کار، زمان زیادی گرفت. وقتی اطلاعات همه آن‌ها را جمع کردیم متوجه شدیم ۱۰۶۴ بازیکن در لیست ما قرار دارند. خیلی از آن‌ها در لیگ‌های سطح بالا بازی نمی‌کنند، لیگ‌هایی که همیشه اولویت من هستند، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که مثلاً فرناندینیو، زمانی بازیکن تیم ملی برزیل بود که در لیگ اوکراین بازی می‌کرد. بنابراین وظیفه من این است که در‌های تیم ملی را در زمان لازم به سوی همه بازیکنان کلمبیایی باز کنم. باید بگویم که این تعداد بازیکن واقعاً مرا غافلگیر کرد، چون با این حساب کلمبیا دومین یا سومین کشور صادرکننده بازیکن در دنیا به حساب می‌آید.

* وقتی هدایت کلمبیا را برعهده گرفتید تأکید داشتید هیچ انقلابی در کوتاه‌مدت در سبکی که تیم ملی کلمبیا در چند سال اخیر بازی می‌کرده، وجود نخواهد داشت. آیا هنوز همان دیدگاه را دارید؟

تأکید می‌کنم که الان نه زمان کافی وجود دارد و نه وقت مناسبی برای انجام کار‌های جدید است. خراب کردن پل‌های پشت‌سر در حالی که کلمبیا در چند سال اخیر نتایج خوبی گرفته و نکات مثبت زیادی داشته، اصلاً راه درستی نیست. باید به راهی که کلمبیا برای رسیدن به این نقطه طی کرده احترام بگذاریم. کلمبیا نیازی به انقلاب ندارد. آنچه من باید انجام دهم گرفتن تصمیم‌های درست به منظور رساندن تیم به هماهنگی کامل با در نظر گرفتن واقعیت‌های تیم است.

* برای مسابقات کوپا چطور آماده شدید؟

من ۳۸ بازیکن را دعوت کردم تا در اردوی تدارکاتی کوپا تمرین کنیم. ایده‌ام این بود که برای هر پست تقریباً سه بازیکن داشته باشیم. بازیکنان مصدوم زیادی هم داشتیم. طی چند ماه گذشته کلمبیا بسیاری از بازیکنانش را به خاطر مصدومیت از دست داده و این نگرانی بزرگی برای من است. برنامه کلمبیا در چند سال اخیر بسیار فشرده بوده و این شاید یکی از دلایل اصلی مصدومیت بازیکنان مهم تیم بوده است. از همان ابتدا، من به کادر فنی‌ام گفتم همه بازیکنان را زیر نظر داشته باشند به‌ویژه بازیکنانی مثل یری مینا، دووان زاپاتا و خوان کوادرادو که هر کدام یک نفر مخصوص داشتند که در باشگاه‌های‌شان با آن‌ها کار کند، چون می‌خواستیم آن‌ها به کوپا برسند.

کی‌روش: می‌خواهم اتحاد به وجود بیاورم، نه دعوا و درگیری

* یکی از خواسته‌های شما این بود که یک اردوی دو روزه در بوگوتا (پایتخت کلمبیا) برای بازیکنان بومی بگذارید، اما این اردو لغو شد. تفکری که پشت این خواسته داشتید، چه بود؟

واقعاً حیف شد که نتوانستیم یکی از این مینی-اردو‌ها را برگزار کنیم، چون فرصتی عالی برای آشنا کردن بازیکنان داخلی با فضای تیم ملی بود، اما مهم‌ترین نکته این است که سعی خودمان را کردیم که این کار انجام شود. گرچه این اتفاق ممکن نشد، اما سعی می‌کنم در اولین فرصت ممکن دوباره این مورد را امتحان کنم. یک جلسه تمرینی بهتر از هیچ است، دو تا بهتر از یکی است. من هر دو طرف رودخانه بوده‌ام، یعنی ۱۵ سال مربی باشگاهی بوده‌ام و حالا هم مربی ملی هستم، بنابراین از نگاه هر دو طرف این موقعیت را درک می‌کنم. می‌خواهم اتحاد به وجود بیاورم، نه دعوا و درگیری.

* با سایر رده‌های ملی کلمبیا چطور کار خواهید کرد، به‌ویژه با در نظر گرفتن نتایج ضعیفی که اخیراً تیم‌های جوانان و نوجوانان کلمبیا گرفته‌اند؟

اتفاقاتی که افتاده را بررسی کرده‌ام، اما فکر نمی‌کنم ترسیدن و نگران شدن راه درستی برای واکنش نشان دادن، باشد. وقتی یک تیم نوجوان مثل تیم زیر ۱۷ سال از مراحل اولیه رقابت‌های انتخابی حذف می‌شود باید بدانید برنامه تان برای فردا چیست. کاری که باید انجام دهیم این است که همه را با هم متحد کنیم. من در همین مدت دیده‌ام افراد زیادی با عشق و فداکاری در فدراسیون کلمبیا کار می‌کنند. فقط نیاز به یک برنامه جامع از سوی مدیران است تا همه در یک مسیر درست قرار گیرند. معنی اش این است که مثلاً وقتی مربی فعلی تیم زیر ۲۰ سال کلمبیا در جام جهانی کارش را تمام می‌کند، ما تیم بعدی زیر ۲۰ سال را به او بسپاریم. این‌طوری است که یک سبک بازی مشخص برای شما ایجاد می‌شود و این سبک را نمی‌توان مثلاً از پرتغال یا فرانسه یا آلمان کپی برداری کرد. این سبک بازی باید مطابق بر نیاز‌ها و واقعیت‌های فوتبال کلمبیا شکل گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟