مشارکت 270.000 دانش‌آموز البرزی در مسابقات فرهنگی هنری


مشارکت 270.000 دانش‌آموز البرزی در مسابقات فرهنگی هنری

ایرنا نوشت: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: 270 هزار دانش آموز این استان در مرحله مدرسه ای سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی وهنری در سال تحصیلی 98-97 مشارکت کردند.

به گزارش خبرآنلاین: فرشته فهمیده اظهارداشت: از این تعداد دانش آموز علاقه مند و فعال در رشته های مختلف فرهنگی هنری سه هزار نفر پس از ارزیابی داوران به مرحله استانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه رقابت استانی دانش آموز البرزی در سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری درکانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری نقش موثری در مهارت آموزی، تقویت روحیه مشارکت جویی و تعاون بین دانش آموزان دارد.

فهمیده یادآورشد: این مسابقات با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی اجرایی شد.

وی تصریح کرد: مسابقات فرهنگی هنری در قالب ۷۲ رشته و گرایش در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری و با محورهای ادبی و پژوهشی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، دستی و تجسمی برگزارشد.

فهمیده اضافه کرد: نفرات اول و دوم این رقابت ها به مسابقات کشوری که شهریورماه امسال برگزار می شود راه پیدا می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه مسابقات فرهنگی هنری دوره دوم متوسطه به صورت حضوری دربرخی از رشته ها همانند تئاتر صحنه ای و مشاعره برگزار شد، ادامه داد: داوری این مسابقات را یکصد نفر از داوران برجسته فرهنگی هنری استان البرز بر عهده داشتند.

وی عنوان کرد: دانش آموزان راه یافته به مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری، طبق جدول تنظیم شده به رقابت تخصصی – مهارتی پرداختند و نفرات برتر استانی برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۴۷ دانش آموز البرزی در مسابقات فرهنگی هنری کشوری حائز رتبه برترکشوری شدند.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۴۶

کد خبر 1271503

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا