پیاده‌سازی 31 طرح فناورانه برای رفع نیازهای روز کشور


پیاده‌سازی 31  طرح فناورانه برای رفع نیازهای روز کشور

رئیس جهاددانشگاهی صبح امروز در گردهمایی رؤسای واحدهای سازمانی این نهاد گفت: 31 طرح فناورانه را برای رفع نیازهای روز کشور مرتبط با مسائل اقتصادی پیاده‌سازی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی صبح امروز (۲۹ خردادماه) در جمع رؤسای واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی در شهر همدان بیان کرد: الگوسازی توان کشور در حوزه‌های مختلف را با برنامه‌ریزی و تلاش تا به امروز انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: بر این اساس، سند چشم‌انداز جهاد دانشگاهی در افق ۱۴۰۴ ناظر بر ارائه فعالیت‌های شاخص واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی برای پیشرفت کشور را برنامه‌ریزی کردیم.

طیبی با اشاره به موفقیت بین‌المللی رویان اظهار کرد: نشان دادیم در سطح بین‌المللی در صورت وجود بستر مناسب کارهای بزرگی انجام می‌دهیم.

وی افزود: در سطح ملی نیز در چهار زمینه مختلف در جهاد دانشگاهی، الگوسازی کرده و فعالیت‌های مهمی انجام داده‌ایم.

نیاز به فرصت چند ساله برای قانع کردن مدیران دولتی

طیبی با تشریح این‌که انجام کارهای بزرگ با منابع مالی محدود امکان پذیر نیست، گفت: کار بزرگ با منابع دولتی، نیاز به ۳ تا ۱۱ سال وقت تا قانع کردن مدیران دولتی خواهد داشت.

وی با اشاره به درخواست جهاد دانشگاهی برای واگذاری مأموریت‌های بزرگ به این نهاد، بیان کرد: نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور برای همین امر مدون شد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: این سند، اهداف خوبی برای جهاد دانشگاهی داشت که متأسفانه تا امروز به دلایل مختلف به خوبی اجرا نشده است.

وی با اشاره به دیدار اختصاصی جهادگران انقلابی جوان جهاد دانشگاهی با مقام معظم رهبری و رونمایی از ۱۰ طرح فناورانه در سال گذشته و برکات آن، تشریح کرد: با حمایت ویژه معظم له، قرار شد تا برنامه‌ریزی خوبی برای نشان دادن رفع وابستگی‌های کشور در حوزه‌های فناورانه توسط جهاد دانشگاهی انجام گیرد.

طیبی افزود: بر این اساس، ۳۱ طرح فناورانه را برای رفع نیازهای روز کشور مرتبط با مسائل اقتصادی پیاده‌سازی خواهیم کرد.

وی در ادامه جنبه مثبت دیگر این دیدار را حضور جهاد دانشگاهی در جلسات مهم کشوری برای رفع نیازهای فناورانه کشور برشمرد.

رئیس جهاد دانشگاهی فضای کشور را فضای خوبی برای کارهای بزرگ دانست و گفت: این نهاد باید از فرصت پیش آمده با توجه به اختصاص بودجه مناسب، حداکثر استفاده را ببرد.

وی نیاز امروز کشور را وجود مدیران خودباور و با تجربه در زمینه‌های علمی و عملی با توجه به نبود احزاب قوی و ساختارمند در کشور عنوان کرد و گفت: مدیران خودباور، مؤمن و با ایمان جهاد دانشگاهی که در این حوزه دست برتر را دارند، باید از این زمینه بهره‌برداری لازم را ببرند.

طیبی هم‌چنین با تاکید بر آماده‌سازی نسل سوم و چهارم جهاد دانشگاهی برای مدیریت در این نهاد، ادامه داد: نیروهای کارآمد جهاد دانشگاهی را برای رفتن به خارج از این نهاد به دلیل اعتلا و نیاز به پیشرفت کشور تشویق می‌کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، وی در پایان با تاکید بر درستی انتخاب راه از گذشته تا به امروز، گفت: باید با حفظ فرهنگ انقلابی به مسیر خود ادامه دهیم.

این خبر به روز رسانی می‌شود…

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معجزه 3 روغن طبیعی برای رشد مو