افزایش 25 درصدی تولید نوغان در گیلان


افزایش 25 درصدی تولید نوغان در گیلان

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: 25 درصدی تولید نوغان در گیلان افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، علی درجانی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد تشکیل جهاد سازندگی گفت: مدیریت و فرهنگ جهادی می تواند در عرصه های مختلف تحول ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در سال رونق تولید می تواند به عرصه های دیگر کمک کند، اضافه کرد: تلاش می کنیم بیانیه گام دوم انقلاب را در بخش کشاورزی عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی به عنوان یکی از استراتژیک ترین بخش های توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود، خاطرنشان کرد: توجه به این عرصه در استان گیلان نقش بسزایی در اشتغال، تولید و امنیت غذایی با نگاه امنیت ملی دارد.

مهندس درجانی به صرفه جویی آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: برای اولین بار توانستیم در هر هکتار ۱۰۰۰مترمکعب آب را با استفاده از مدیریت روان آب ها صرفه جویی کنیم.

وی از افزایش ۲۵ درصدی تولید نوغان در گیلان خبر داد و گفت: ۷هزار خانوار در تولید نوغان مشغول فعالیت اند و در سالجاری ۱۴هزار جعبه تخم نوغان بین بهره برداران توزیع شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی در پایان با بیان اینکه در ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان برنج کشت می شود،گفت: محصول برنج در شهرستان املش و کوچصفهان رشت به خوشه نشسته است.



انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد