نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمام شهرستان‌های کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود


نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمام شهرستان‌های کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از راه‌اندازی نسخه نویسی الکترونیکی در تمام شهرستان‌های استان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، کیومرث مظفری در نشست خبری که امروز (۲۹ خرداد) برگزار شد، گفت: هم اکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر، معادل ۶۲.۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی تعداد مؤسسات درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان را ۱۰۴۰ مرکز در سطح استان اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته حدود شش میلیون مراجعه سرپایی بیمه شدگان را به مراکز درمانی داشتیم که معادل روزانه ۱۷ هزار مراجعه و هر شش ثانیه یک مراجعه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه یادآور شد: به علاوه سال گذشته ۱۲۰ هزار پرونده بستری بیمه شدگان را نیز در استان داشیم.

مظفری از هزینه کرد ۴۰۰ میلیارد تومانی طی سال گذشته برای بیمه شدگان هم خبر داد و افزود: از این میزان ۵۰ میلیارد تومان برای درمان سطح یک بیممه روستاییان، ۲۵ میلیارد تومان برای بیماران خاص و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای دارو بوده که دارو با سهم ۱۴ درصدی رقم قابل توجهی از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی تاکید کرد: به علاوه هزینه هر مراجعه سرپایی بیمه شدگان برای بیمه سلامت ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان، بستری در بیمارستان‌های خصوصی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی یک میلیون و ۷۹۰ هزار است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه اخیراً ۶۰ میلیارد تومان به استان کرمانشاه اختصاص یافته، اظهار کرد: با کمک این اعتبارات توانستیم کل مطالبات فروردین ماه بخش خصوصی و مؤسسات غیردانشگاهی، ۷۰ درصد مطالبات فروردین ماه مراکز دانشگاهی و مطالبات اردیبهشت مراکز درمانی شهرستان‌هایی که به سیستم نسخه نویسی الکترونیکی مجهز هستند از جمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز پاراکلینیک را پرداخت کنیم.

مظفری در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی داشت و عنوان کرد: این طرح از شهریور سال ۹۷ و در شهرستان هرسین کلید خورد و هم اکنون نسخه نویسی الکترونیکی در کنگاور، صحنه و جوانرود نیز راه‌اندازی شده است.

وی پیش‌بینی کرد این طرح تا پایان سال در تمام شهرستان‌های استان راه‌اندازی شود و گفت: البته تعهد ما راه‌اندازی نسخه نویسی الکترونیکی در ۳۰ درصد شهرستان‌های استان بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از مزایای این طرح هم یاد کرد و حذف دفترچه‌های کاغذی، ساماندهی ارائه انواع دارو، جلوگیری از مصرف بی‌رویه دارو و… را از جمله آنها برشمرد.

مظفری خاطرنشان کرد: از ابتدای تیرماه طرح تبادل الکترونیکی اطلاعات بیماران بستری با مراکز اسناد پزشکی هم راه‌اندازی خواهد شد و دیگر اسناد حجیم کاغذی مبادله نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح ابتدا در بیمارستان شهید چمران کنگاور استارت می‌خورد، یادآوری کرد: تا پایان سال کلیه بیمارستان‌های دانشگاهی به این طرح متصل می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال مددجویان کمیته امداد نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که ۳۰ هزار بیمه نامه در این زمینه صادر کردیم.

مظفری از ارائه خدمات به ۱۷۰۰ بیمار خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و… هم خبر داد و عنوان کرد: برای بیماران صعب‌الاعلاج هم شیمی درمانی و رادیو تراپی در مراکز درمانی دولتی رایگان است.

وی افزود: اخیراً بستری افراد مجهول الهویه نیز به تعهدات بیمه سلامت اضافه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه از این پس زندانیان و خانواده آنها نیز در دوران حبس تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، تاکیدکرد: بیمه سلامت به اتباع خارجی که کارت هویت رسمی دارند نیز ارائه خدمات می‌دهد.

مظفری در پایان از همه بیمه شدگان خواست با هدف کاهش ابتلاء به بیماری‌های غیرواگیر و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی در طرح کنترل فشار خون شرکت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟