اپل حالت تصویر در تصویر را به Apple TV اضافه می‌کند


اپل حالت تصویر در تصویر را به Apple TV اضافه می‌کند

با قابلیت جدید Apple TV که تصویر در تصویر نام دارد، می‌توانید هنگام تماشای فیلم در اینترنت نیز به جستجو بپردازید.

اپل حالت تصویر در تصویر را به Apple TV اضافه می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد اوایل این ماه اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) یک قابلیت جدید برای tvOS عرضه کرده است. این قابلیت، "تصویر در تصویر" نام دارد که در نسخه بتای tvOS 13 به کاربران این امکان را می‌دهد که صفحه پخش فیلم را کوچک کرده و به گوشه تلویزیون منتقل کنند و همزمان بتوانند در اینترنت جستجو کرده و از منوهای دیگر استفاده کنند. متاسفانه هنوز یک نسخه عمومی از بتای tvOS 13 در دسترس نیست و انتظار می‌رود این نسخه در ماه جولای عرضه شود.

هم اکنون گفته می‌شود که قابلیت تصویر در تصویر به نرم‌افزار Apple TV محدود می‌شود اما امیداریم که عملکرد مشابهی برای نتفلیکس، Amazon Prime Video، Hulu، و سرویس‌های دیگر پخش آنلاین فیلم فعال شود.

اپل حالت تصویر در تصویر را به Apple TV اضافه می‌کند

بیشتر بخوانید: شوخی جالب شیائومی با طراحی ناچ گوشی‌های اپل +فیلم

اگر شما از قابلیت هیچ استفاده‌ای نکنید حداقل می‌توانید زمانی که در حال تماشا کردن یک برنامه خسته کننده هستید همزمان موارد دیگر را جستجو کرده و یک گزینه بهتر انتخاب کنید. یا می‌توانید هنگامی که در حال تماشای فوتبال هستید همزمان از بازی‌های اپل نیز استفاده کرده تا هیجانتان کامل شود. بعضی از برنامه‌های شخص ثالث مانند PlayStation Vue در حال حاضر قابلیت تصویر در تصویر مخصوص به خود را دارند. شما می‌توانید چهار کانال زنده را به طور همزمان با سرویس تلویزیون سونی تماشا کنید.

اگر تا کنون قابلیت تصویر در تصویر را بر روی آیپد خود استفاده کرده‌اید باید بگوییم این ویژگی در Apple TV نیز اساسا با آن یکسان است. درون پنجره کوچک‌تر شما گزینه‌ای را مشاهده می‌کنید که برای بزرگ‌تر کردن اندازه آن در نظر گرفته شده است. البته در کنار آن گزینه‌ای نیز برای خارج شدن از این پنجره به طور کلی نیز مشاهده می‌کنید.

ممکن است این قابلیت راه خود را تا آخر پاییز امسال به نسخه نهایی tvOS باز نکند مخصوصا حالا که بر روی صحنه صحبتی از آن نشد و اپل به آن اشاره‌ای نکرد. اما این یک ویژگی بسیار ساده و مکمل خوبی برای قابلیت‌های دیگر TvOS 13 که در آینده به آن اضافه می‌شوند مانند پشتیبانی از چند کاربر خواهد بود.

انتهای پیام/

قابلیت جدید تصویر در تصویر به اپل تی‌وی اضافه می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)