روایت جالب رهبر انقلاب درباره سوءاستفاده دشمنان اسلام از قمه‌زنی


صفحه منتسب به رهبر انقلاب در سالروز فتوای تاریخی ایشان درباره قمه‌زنی، روایت جالبی از ایشان درباره سوءاستفاده دشمنان اسلام از قمه‌زنی به اشتراک گذاشت.

روایت جالب رهبر انقلاب درباره سوءاستفاده دشمنان اسلام از قمه‌زنیبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت سالروز فتوای تاریخی حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای درباره قمه‌زنی یکی از صفحات منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار ایشان با انتشار روایتی از رهبر انقلاب این روز را یادآور شد. متن این پست را در ادامه مطالعه می‌کنید:

«روایت جالب رهبر انقلاب درباره سوءاستفاده دشمنان شیعه از قمه‌زنی:‌ ‌
«کسی که با مسائل کشور شوروی سابق و این بخشی که شیعه‌‌نشین است -جمهوری آذربایجان- آشنا بود، می‌گفت: آن وقتی که کمونیستها بر منطقه‌ی آذربایجان شوروی سابق مسلط شدند، همه‌ی آثار اسلامی را از آن‌جا محو کردند؛ مثلاً مساجد را به انبار تبدیل کردند؛ سالنهای دینی و حسینیه‌ها را به چیزهای دیگری تبدیل کردند و هیچ نشانه‌ایی از اسلام و دین و تشیع باقی نگذاشتند؛ فقط یک چیز را اجازه دادند و آن «قمه زدن» بود!‌

دستورالعمل رؤسای کمونیستی به زیردستان خودشان این بود که مسلمانان حق ندارند نماز بخوانند؛ نماز جماعت برگزار کنند؛ قرآن بخوانند؛ عزاداری کنند؛ هیچکار دینی نباید بکنند؛ اما اجازه دارند که قمه بزنند! چرا؟ چون خود قمه زدن، برای آنها یک وسیله‌ی تبلیغ بر ضد دین و بر ضد تشیع بود! بنابراین، گاهی دشمن از بعضی چیزها این‌گونه علیه دین استفاده می‌کند. هرجا خرافات به میان بیاید، دینِ خالص بدنام خواهد شد.» ۷۶/۱/۱‌

در استفتائات رهبر انقلاب، به شماره ۱۴۶۱ آمده است:‌

آیا قمه زدن به‌طور مخفی حلال است یا اینکه فتوای شریف حضرت عالی عمومیت دارد؟‌

ج: قمه زنی علاوه بر اینکه از نظر عرفی از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمی‏شود و سابقه‌‏ای در عصر ائمه(علیهم‌السلام) و زمانهای بعد از آن ندارد و تأییدی هم به شکل خاص یا عام از معصوم(علیه‌السلام) در مورد آن نرسیده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب می‏شود بنا بر این در هیچ حالتی جایز نیست.
روایت جالب رهبر انقلاب درباره سوءاستفاده دشمنان اسلام از قمه‌زنی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!