طرز تهیه کیک سبزیجات ساده و خوشمزه


طرز تهیه کیک سبزیجات ساده و خوشمزه

کیک سبزیجات با استفاده از انواع سبزیجات تهیه می‌شود. می‌تواند آن را به عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی در زمانی که می‌خواهید شام سبکی بخورید سرو کنید. امروز قصد داریم کیک سبزیجات با کدوی سبز را به شما آموزش دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک سبزیجات ساده و خوشمزه
مواد لازم برای تهیه کیک سبزیجات

شش عدد کدوی تازه
سه عدد تخم‌مرغ
یک قاشق غذاخوری آرد
پنج قاشق غذاخوری شوید تازه
۱۰۰ گرم سس مایونز
۱۰۰ گرم ماست کم چرب
چهار حبه سیر
روغن زیتون و آبلیمو به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کیک سبزیجات

کدو‌ها را بشویید و بعد رنده کنید (نیاز نیست پوست آن‌ها را بکنید، کدو‌ها را با پوست رنده کنید). آن‌ها را داخل ظرف ریخته و با استفاده از آبکش آب اضافه آن را بگیرید. تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید. در مرحله بعدی شوید‌های خرد‌شده، آرد و ادویه را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در ماهیتابه‌ای مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. مواد را به سه قسمت تقسیم کنید. در هر مرحله مقداری از مواد را داخل روغن بریزید و با استفاده از پشت قاشق سطح آن را صاف کنید. بعد از آن که یک طرف مواد به خوبی سرخ شد آن را برگردانید و طرف دیگر را هم سرخ کنید.

وقتی یک لایه سرخ شد آن را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافه آن خارج شود. همین کار را برای دو قسمت دیگر انجام دهید تا تمام مواد سرخ شود. صبر کنید تا لایه‌های کدو سرخ شده شما کمی سرد شود و روغن اضافه تمام لایه‌ها گرفته شود.

در کاسه‌ای ماست، مایونز و مقدار کمی آبلیمو را مخلوط کنید. سیر‌ها را کاملا له کرده، به آن اضافه کنید و هم بزنید. لایه کدوی سرخ شده را داخل ظرف مورد نظرتان قرار دهید، مخلوط سس را روی آن بمالید. بسته به سلیقه‌تان می‌توانید یک لایه گوجه‌فرنگی و خیار شور روی آن قرار دهید.

این کار را تکرار کنید تا هر سه لایه مخلوط کدو روی هم قرار گرفته و بینشان مواد مورد نظرتان قرار بگیرد. در آخر می‌توانید ترکیب ماست و مایونز را کاملا روی کیک سبزیجات بمالید. آن را با کمی گردو، شوید و گوجه گیلاسی تزیین کرده و سرو کنید.
منبع: کتاب کاله

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها