پادشاه قارچ‌ها ؛ معجزه‌ای برای درمان بسیاری از بیماری‌ها


کارشناس طب سنتی گفت: قارچ گانودرما ، معجزه‌ای برای بهبود درمان بسیاری از بیماری‌ها است.

ناصر صابری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با قارچ گانودرما، اظهار کرد: قارچ گانودرما به نام‌های مختلفی شناخته شده است که از جمله نام‌های رسمی این قارچ، "لینگ زی" در چین، "ری‌شی" در ژاپن و "یونگ زهی" در کره و نام‌های دیگری مانند قارچ جان افزا، قارچ قدرت وحی، قارچ جادویی و پادشاه گیاهان دارویی نامیده شده است که چینی‌ها این قارچ را نماد شانس، سلامتی، طول عمر و جاودانگی می‌دانند.

وی در رابطه با اثرات درمانی گانودرما، افزود: در طب چینی قارچ گانودرما از حدود ۲۰۰۰ سال پیش تاکنون از ریشه و قارچ گانودرما برای کاهش درد و درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها مورد استفاده دارویی قرار می‌گرفته است که نوع قرمز و بنفش آن در عین حال نایاب و در عین حال اثرات درمانی قوی‌تری دارد.

صابری در ادامه تصریح کرد: قارچ گانودرما خاصیت‌های زیادی دارد که از جمله این‌ها، درمان کبد چرب (به‌خصوص در مراحل اولیه بیماری) که به علت وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در قارچ و مبارزه با رادیکال‌های آزاد موجود در سلول‌های کبدی اتفاق می‌افتد و تقویت سیستم ایمنی بدن با افزایش سنتز اسیدهای نوکلئیک و خاصیت ضد سرطانی با توسعه اینتر لوکین‌ها و تحریک سلول‌های سفید خون و هم‌چنین اثر پرتو درمانی و شیمی درمانی بر سلول‌های سرطانی دارد.

وی اظهارکرد: این قارچ با افزایش سطح انسولیت پلاسما به درمان دیابت کمک می‌کند و موجب بهبود عملکرد کلیه‌ها می‌شود. گانودرما تاثیراتی بر ایجاد انرژی، رفع استرس و آرامش‌بخشی می‌گذارد و به کاهش وزن کمک می‌کند و اثرات ضدالتهابی در درمان بیماری‌های روماتیسمی و نقرس اثرات قابل توجهی دارد و به درمان آلرژی (دارویی و غذایی) و مهار واکنش‌های آلرژیک از جمله آسم و التهابات پوستی است.

کارشناس طب سنتی در رابطه با دیگر خواص قارچ جان‌افزا، افزود: قارچ جان‌افزا اثرات تحریکی در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر و هانتینگتون داشته و در درمان این بیماران تاثیر دارد. همچنین اثرات قابل توجهی برفشارخون از طریق اسید گانودریک موجود در قارچ و کاهش کلسترول خون دارد و می‌توان توسط لوسیون‌های پوستی گانودرما در کاهش رفع چین و چروک پوست، جلوگیری از پیری زودرس و بهبود جوش وآکنه موثر یاشد.

صابری در رابطه با عوارض جانی و موارد منع مصرف قارچ گانودرما، خاطرنشان کرد: زیاده‌روی در مصرف قارچ گانودرما باعث عوارضی مانند سرگیجه، خشکی دهان، اسهال و یبوست، خارش بدن، خونریزی بینی و واکنش‌های آلرژیک و تنفسی می‌شود و مصرف این قارچ در افرادی که دارای پرفشاری خون هستند و از دارو‌های کاهنده فشارخون استفاده می‌کنند مضر است، زیرا باعث افت شدید فشارخون می‌شود و افراد مبتلا به ترومبوسیتوپنی (کمبود پلاکت) با توجه به وجود آدنوزین در قارچ گانودرما در این بیماران باعث خونریزی معده ‌شده و در بیماران مبتلا به بیماری اتوایمیون (خود ایمنی) نیز باعث تشدید بیماری می‌شود و در زنان باردار و شیرده نیز مصرف این قارچ منع شده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟