ساخت پماد حاصل از عصاره هیدروالکلی گیاهی در دانشگاه ایلام


ساخت پماد حاصل از عصاره هیدروالکلی گیاهی در دانشگاه ایلام

محققان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام موفق به ساخت پماد حاصل از عصاره هیدروالکلی گیاهی شدند.

به گزارش ایسنا، رضا هوشمندفر، پژوهشگر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام بعد از هفت سال تلاش موفق به اختراع و ثبت «پماد حاصل از عصاره هیدروالکلی گیاهی» شد.

هوشمندفر در این خصوص گفت: شیوع دیابت در ایران در بین افراد بالغ ۱۱ درصد و در خاورمیانه ۱۴ درصد است که آمار مربوط به ایران بسیار نگران‌کننده است.

وی افزود: بر طبق آمار در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کشور به دیابت مبتلا بوده‌اند که در این میان زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

این محقق تصریح کرد: با توجه به تمام مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد و با عنایت به سال رونق تولید ملی، بر آن شدیم تا در زمینه ترمیم زخم‌های دیابت که هزینه‌های درمانی سرسام‌آوری را بر مردم و جامعه پزشکی تحمیل می‌کند و منجر به قطع عضو در افراد دیابتی می‌شود، با استفاده از گیاهان دارویی بومی منطقه، پماد حاصل از عصاره هیدروالکلی گیاه بدون هیچ‌گونه استفاده از آنتی‌بیوتیک یا ترکیبات شیمیایی ثبت اختراع شود.

وی تأکید کرد: این پماد دارای اثرات معجزه‌آسا و غیرقابل مقایسه با داروهای رایج در این زمینه است، لذا نتیجه ۷ سال تحقیق و پژوهش موفقیت در ثبت این داروست که امیدواریم با کسب مجوز از وزارت بهداشت بتوانیم آن را وارد چرخه دارویی کشور کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر