مرگ کودکان ایالت بیهار هند بر اثر بیماری ورم مغزی


مرگ کودکان ایالت بیهار هند بر اثر بیماری ورم مغزی

وزارت بهداشت هند اعلام کرد: تا کنون در شهر مظفر پور ایالت بیهار130 کودک زیر پنج سال به شیوع بیماری ورم مغزی در مدت 18 روز گذشته جان باختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ وزارت بهداشت هند اعلام کرد: تا کنون در شهر مظفر پور ایالت بیهار۱۳۰ کودک زیر پنج سال به شیوع بیماری ورم مغزی در مدت ۱۸ روز گذشته جان باختند.مرگ کودکان ایالت بیهار هند بر اثر بیماری ورم مغزی
روزنامه "تایمز آو ایندیا" نوشت: افزایش مرگ کودکان در این ایالت موجب شده گروه های تحقیقاتی ویژه برای شناسایی علت و اتخاذ روش درمانی مناسب اعزام شود.
خانواده های کودکان فوت شده با تحصن در فرمانداری شهر مظفرپور خواستار تشخیص علل بروز بیماری ورم مغزی و تسریع درمان فزرندانشان شدند.
"هارش ورادان" وزیر بهداشت هند با تاکید بر اینکه علت بروز این بیماری هنوز مشخص نشده است گفت: متخصصانی از سراسر هند در حال بررسی این بیماری هستند و به محض یافتن نتایج قطعی به اطلاع عموم رسانده می شود. وی با سفر به شهر مظفرپور از بیمارستانی که مبتلایان به ورم مغزی بستری شده اند بازدید کرد.
انسفالیت ، بیماری التهاب مغزی و نوعی عفونت ویروسی یا باکتریایی مانند مننژیت است.
انسفالیت بیماری شایعی نیست و به طور جدی کودکان، افراد مبتلا به ایدز و سرطان و افرادی که ایمنی ضعیفی دارند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
علائم خفیف این بیماری شامل: سردرد، تب، بی‌قراری، کم اشتهایی و کمبود انرژی بدن است.
علائم شدید انسفالیت شامل تب بالا و خواب آلودگی، اختلال عملکرد سیستم عصبی مرکزی شامل سفت شدن و خشکی گردن، سردرد شدید، تهوع، مشکل در راه رفتن، سرگیجه، تشنج، توهم و اغما است.
این بیماری در سال های گذشته نیز در هند قربانی گرفته است.
براساس گزارش سازمان ملی کنترل بیماری های ویروسی، در سال 2016 سه هزار و 919 نفر در ایالت اوتار پرادش به به بیماری ورم مغز مبتلا شدند که از این میان 621 نفر جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا