خروج از برجام مهمترین دستاورد سیاست خارجی من است


خروج از برجام مهمترین دستاورد سیاست خارجی من است

ترامپ: خروج از توافق هسته‌ای ایران یکی از دستاورد‌های ریاست جمهوری من است که با این کار آمریکا را از یک فاجعه دور کردم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، رئیس جمهور آمریکا برنامه تبلیغاتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور به شکل رسمی شروع کرد و در اولین سخنرانی خود خروج از توافق هسته‌ای ایران و بهبود روابط با اسرائیل را از دستاورد‌های مهم خود در بخش سیاست خارجی دانست.
به گزارش شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کمپین تبلیغاتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ به شکل رسمی در منطقه اورلاندو شروع کرد و در سخنرانی خود خروج از توافق هسته‌ای ایران را یکی از دستاورد‌های ریاست جمهوری خود دانست و گفت: با خروج از این توافق آمریکا را از یک فاجعه دور کردم.
شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود گفت: در حالی که در دو هفته گذشته تنش میان ایران و آمریکا تشدید شده است دونالد ترامپ با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران آن را یک فاجعه توصیف کرد و گفت: وی شدیدترین تحریم‌ها را ضد ایران اعمال کرده است.
دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خود معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر یک دستاورد بزرگ برای ریاست جمهوری خود توصیف کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: " ما دوستی آمریکا را با دولت اسرائیل به عنوان همپیمان محبوب مان بهبود بخشیدیم؛ و همان گونه که مایک پنس دستیار رئیس جمهور هم گفت: ما ابتدا پایتخت (جعلی) اسرائیل را به رسمیت شناختیم و سفارت آمریکا را در بیت المقدس بازگشایی کردیم و سپس حاکمیت اسرائیل را بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناختیم؛ و من آمریکا را از فاجعه دور کردم. یک فاجعه. یک فاجعه. توافق هسته‌ای ایران فاجعه بار بود؛ و شدیدترین تحریم‌ها را ضد این کشور اعمال کردم. ما در نهایت آمریکا را در مقام اول قرار می‌دهیم. در منطقه آمریکای لاتین هم بار دیگر کشور ما در برابر رژیم‌های کمونیست و سوسیالیست ایستاده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!