استاندار گلستان: بانک‌ها اعطای تسهیلات مسکن به سیل‌زدگان را سرعت دهند


استاندار گلستان: بانک‌ها اعطای تسهیلات مسکن به سیل‌زدگان را سرعت دهند

استاندار گلستان گفت: از بانک‌ها می‌خواهیم در راستای اعطای تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده از سیل هر چه سریعتر اقدام کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از استانداری گلستان، هادی حق شناس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد آسیب دیده استان تاکنون پرونده ۷ هزار و ۸۱۱ واحد به بانک‌ها ارسال شده و بانک‌ها نیز با ۲ هزار و ۲۵ واحد عقد قرارداد داشته اند.

وی افزود: از بانک‌ها می‌خواهیم در راستای اعطای تسهیلات بازسازی و نوسازی هر چه سریع‌تر اقدام کنند تا عملیات اجرایی زودتر صورت پذیرد و مردم به خانه‌های خود بازگردند.

حق شناس تصریح کرد: بانک‌ها باید تلاش کنند تا نیمه تیرماه مراحل عقد قرارداد با واحدهای آسیب دیده استان پایان پذیرد.

وی گفت: از مجموع واحدهای آسیب دیده استان ۲۸۰۰ واحد تعمیری و ۳۰۵۰ واحد تخریبی به افراد تحت پوشش کمیته امداد تعلق دارد که از خیرین استان و استان‌های معین یعنی خراسان رضوی و گیلان می‌خواهیم در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند.

استاندار گلستان به جبران خسارت‌های بخش کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸ هزار و ۹۴۲ پرونده در بخش کشاورزی تشکیل شده و قریب به ۲۴ میلیارد تومان به خسارت دیدگان اعطا شده و تا پایان هفته تلاش داریم ۳۲ میلیارد دیگر به ۳ هزار و ۳۰۰ پرونده پرداخت کنیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت