ترویج علم؛کاهش شکاف میان دانشگاه و جامعه


ترویج علم؛کاهش شکاف میان دانشگاه و جامعه

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور: با توجه به توسعه یافتگی و پیشرفت علم شکاف بین دانشگاه و جامعه زیاد شده و ترویج علم می‌تواند این شکاف را کاهش دهد

وحید احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حال توسعه بحث ترویج علم است که با توجه به توسعه یافتگی و پیشرفت علمی شکاف بین دانشگاه و جامعه زیاد شده است و با ترویج علم می‌توان جامعه را همراه با مراکز علمی و دانشگاه‌ها ارتقا داد.
وی افزود: البته ارتباط دانشگاه با صنعت یک مقوله جدا از این موضوع محسوب می‌شود، اما باید خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف اطلاعات علمی داشته باشند و بحث‌های علمی در زندگی مردم جاری باشد.

وی افزود: بحث ترویج علم در کشور‌های در حال توسعه یک موضوع اساسی و یک خلاء بزرگ است که باید با سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها این خلاء را از بین برد هر چند با تشکیل مراکز مختلف از جمله مرکز نم (کشور‌های جنبش‌های غیر متعهد‌ها و سایر کشورها) موضوع ترویج علم مطرح شد و بررسی‌ها درباره گسترش آن در سطح جامعه در حال انجام است.
وی در پایان اظهار داشت: در راستای گسترش علم در سطح جامعه بحث در‌های باز در دانشگاه‌ها در سال گذشته مطرح و در حال اجرا شدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها