به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسابقات انتخابی تیم ملی دراگون بوت بانوان روز دوشنبه 27 خردادماه در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

کتایون اشرف نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی در گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: تست انتخابی رشته دراگون بوت جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهانی تایلند با حضور 5تیم برگزار شد. در این رشته نفرات تیم در یک قایق با یگدیگر هماهنگ هستند و اگر بخواهیم پاروزنان را از تیم‌های مختلف دعوت کنیم زمان زیادی نیاز دارد تا به هماهنگی لازم برسند، به همین دلیل تمام نفرات تیم‌های اول هر رده سنی به این اردو دعوت می‌شوند. در رشته‌ای مانند دراگون بوت باید هر 10 نفر، یک نفر حساب شود و همه نفرات باید با یکدیگر کاملا هماهنگ باشند.

وی افزود: در رده سنی آزاد تیم گیلان، رده سنی زیر 16 سال تیم هرمزگان و رده سنی بزرگسالان تیم تهران عنوان نخست را کسب کردند و به امید خدا تیم‌های اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا هستند.

اشرف عنوان کرد: شرایط اردوهای آماده‌سازی فعلا مشخص نشده است و طی جلساتی کمیته فنی این رشته برگزار خواهد کرد، وضعیت برگزاری اردوها، نحوه اعزام و اعضای کادر فنی اعلام می‌شود.

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی در پایان گفت: تیم‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و کاملا مشخص بود که تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. اکثر تیم‌ها بسیار قوی و قدر بودند و هماهنگی خیلی خوبی داشتند. امیدوارم تیم ملی دراگون بوت بانوان کشورمان بتواند بهترین عملکرد را در مسابقات جهانی داشته باشد، تیم‌های قوی دیگری هم در این رقابت‌ها حضور دارند اما در حال حاضر نتیجه این مسابقات مشخص نیست، با این وجود تا به الان به نظر می‌آید اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.